klorholdigt opvaskemiddel
Fra : Ole Pedersen

Dato : 26-12-05 13:21

Min vaskemaskine trænger til lidt hovedrengøring og jeg har fundet et råd om
hvordan det gøres på forbrugerstyrelsens hjemmeside. Rengøringen kræver dog
noget klorholdig opvaskemiddel. Oprindeligt anbefalede de blandt andet
opvaskemidlet Shine, men når jeg ser på mine Shine opvasketabletter ser det
ikke ud som om produktet indeholder klor mere.
Der er vel ikke nogen der ved hvor man finder opvaskemiddel med klor - eller
kan man alternativt smide lidt klorin i maskinen sammen med
opvasketabletterne?

på forhånd tak
Ole

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 26-12-05 14:26

Ole Pedersen fik sine fingre den 26 dec 2005 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.hus-og-have:

> [...]
> finder opvaskemiddel med klor - eller kan man alternativt smide
> lidt klorin i maskinen sammen med opvasketabletterne?

Hvad med at give den en omgang citronsyre, det er lige så godt, og
samtidig får du afkalket dine varmelegeme, så du ikke bruger så meget
strøm.
Ellers kan du få klorholdigt opvaskemaskinemiddel i Netto og Fakta, og
det er i pulverform.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 27-12-05 14:37

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

strøm.
Ellers kan du få klorholdigt opvaskemaskinemiddel i Netto og Fakta, og

Tak for hjælpen, jeg skulle bare kaste blikket på pulveret i stedet for på
tabletterne.
Forbrugerstyrelsens råd gik på første at bruge noget klorholdigt, derefter
en gang skylning og til sidst citronsyre

Ole