"Per" <per@sdsdsd.dk> skrev i en meddelelse
news:43ae915c$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Egentlig betyder det ikke alverden, men alligvel er det ærgerligt på
> et kamera til over 13000 kr. Ved I hvordan Nikon ser på sådan en fejl
> -vil de skifte LCD-skærmen eller siger de bad luck?
Bad luck. Jeg havde engang et Coolpix 5700 med samme problem, som jeg
forsøgte af få ombyttet/repareret - uden succes. Nikon DK har en politik om,
at pixelfejl på LCD-skærmen ikke berettiger til reparation under
reklamationsretten.
> Jeg har 14 dages returret på kameraet, så det kan naturligvis altid
> ryge tilbage... til en anden uheldig køber.
Tja, hvis fejlen generer dig, og du returnerer det, kan det da aldrig blive
dit problem, om forhandleren sælger kameraet til en anden. Du har dine 14
dages returret ved fjernsalg for netop at kunne vurdere - i fred og ro - om
produktet lever op til det lovede. Det gør dit ikke. Havde du stået med det
i hånden i en fysisk butik, havde du sandsynligvis ikke købt det med dén
fejl.
> Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke
> længere har supporten?
Det må andre svare på.
--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery