Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon ixus 750 vs. ixus 55?
Fra : PC

Dato : 19-12-05 07:18

Overvejer at købe et af ovenstående kameraer, men kan ikke helt finde ud af
om 750'eren er det ekstra penge værd!

Så vidt jeg kan se er der ik den store forskel på kameraerne, hvis man ser
bort fra antallet af pixels og helt ærligt så er 5 mp mer end nok til mig.
Jeg kan se at ixus 55's korteste fokuserings afstand er 3 cm mod ixus 750's
5 cm! Er der andre områder hvor 55'eren slår 750'eren?

Er sån set bare interesseret i at høre fordele og ulemper ved de 2 kameraer.

Mvh Peter

Fra : Brizz

Dato : 19-12-05 10:21

PC skrev:
> [...]
> 5 cm! Er der andre områder hvor 55'eren slår 750'eren?
>
> Er sån set bare interesseret i at høre fordele og ulemper ved de 2 kameraer.

750'eren er fysisk større end 55'eren. Jeg købte 55'eren af den simple
årsag. At der så heller ikke er nogen forskel ellers på de 2 ud over dem
du har nævnt er så en anden.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : JS

Dato : 19-12-05 22:37

Brizz wrote:

> 750'eren er fysisk større end 55'eren. Jeg købte 55'eren af den simple
> årsag. At der så heller ikke er nogen forskel ellers på de 2 ud over
> dem du har nævnt er så en anden.

Hvad hedder Ixus 55 i udlandet? Jeg kan ikke lige finde nogen reviews af
det!?
Hvad er forskellen på Ixus 50 hhv. 55?

Fra : Lasse

Dato : 19-12-05 22:54

> Hvad hedder Ixus 55 i udlandet? Jeg kan ikke lige finde nogen reviews af
> det!?
> Hvad er forskellen på Ixus 50 hhv. 55?

Forskellen er LCD-skærmen. Den er lidt større på 55...

Lasse

Fra : Brizz

Dato : 20-12-05 00:10

JS skrev:
> Hvad hedder Ixus 55 i udlandet? Jeg kan ikke lige finde nogen reviews af
> det!?
> Hvad er forskellen på Ixus 50 hhv. 55?

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd450.asp
og forskellen er 2" skærm på 50 og 2½" skærm på 55

--
Mvh Brian

Fra : PC

Dato : 20-12-05 12:56

> 750'eren er fysisk større end 55'eren. Jeg købte 55'eren af den simple
> årsag. At der så heller ikke er nogen forskel ellers på de 2 ud over dem
> du har nævnt er så en anden.

Så meget større er 750 ik... synes jeg hvert fald ikke... men 750 har bl.a
bedre blitz.

Men er der virkelig ik andre fordele ved 750? Prisen er trods alt noget mere
pebret end 55.

Mvh Peter