Mac (med airport) som airport base station~
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-06 20:18

Hey Kloge mennesker

Er der en måde at omdanne en mac (f.eks. en mac mini med inbygget
airport) til "rigtig" airport basestaion (nemt)

Jeg ved godt man kan lave en software basestation via "Deling" men denne
løsning dur ikke da den ikke kan sættes op som bridge, altså så
klienterne kan se resten af netværket bag ved basen.

nogen ideer ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-06 20:46

> Hey Kloge mennesker

[blushes]

> [...]
> løsning dur ikke da den ikke kan sættes op som bridge, altså så
> klienterne kan se resten af netværket bag ved basen.

Apple Software Base Station. Findes i OS 9, og OS X fra 10.2.

I OS X 10.3.9: System Preferences -> Sharing -> Internet og Start
Internet Sharing. Vælg Airport Options for at indstille krypteringen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-06 21:59

> [...]
>
> I OS X 10.3.9: System Preferences -> Sharing -> Internet og Start
> Internet Sharing. Vælg Airport Options for at indstille krypteringen.

se, det trode jeg jeg havde skrevet ikke var godt nok :)

Software Basestation giver mig ikke mulighed for at sætte den op som
"bridge" Se nedenfor:

192.168.1.0 <---> Software BS <----> 10.0.1.0

192.168.1.0 <---> Airport BS sat op som bridge <---> 192.168.1.0

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-06 22:27

> se, det trode jeg jeg havde skrevet ikke var godt nok :)

Ikke forstået! Du be'r om en >> "rigtig" airport basestation <<. Der var
det du fik en anvisning på.

Den anden mulighed er ad-hoc, men det skriver du ikke noget om.

Du skal selvfølgelig ha' det nødvendige hardware installeret. Men det
mener jeg Mac mini har.

> Software Basestation giver mig ikke mulighed for at sætte den op som
> "bridge" Se nedenfor:
>

> 192.168.1.0 <---> Software BS <----> 10.0.1.0
>
> 192.168.1.0 <---> Airport BS sat op som bridge <---> 192.168.1.0

Hvad skal det forestille...?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-01-06 22:59

> Ikke forstået! Du be'r om en >> "rigtig" airport basestation <<. Der var
> det du fik en anvisning på.

nej, som sagt så kan du på en hardware basestation sætte den op som
brigde, således den ikke router mellem to forskellige net, men bare
fungerer som mellemled mellem det trådløse og det kablede net. Det du
sætter op med en software basestation i std. OS X er en router:

Det jeg eftersøger en enten et tredieparts produkt der giver mig den
funktionalitet ... eller evt. et "hack" til den indbyggede software
basestation.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-06 23:38

<snip>

> [...]
>

> Det jeg eftersøger en enten et tredieparts produkt der giver mig den
> funktionalitet ... eller evt. et "hack" til den indbyggede software

Det er vel så, at tilslutte en switch til Mac minien/routeren/software
basestation og forbinde til den?

(jeg mener det citerede altsammen er relevant)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-01-06 21:03

http://linux-net.osdl.org/index.php/Bridge