PowerBook som eksternt DVD-drev?
Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 14-01-06 22:04

Kan en PowerBook bruges som eksternt DVD-drev (i target mode), så jeg
kan installere Tiger på en ældre iMac? Jeg har prøvet, men synes ikke
rigtig, at DVD´en dukker op på iMac´en, når jeg sætter den i
PowerBooken´s drev.

Er der noget, jeg gør galt - eller skal jeg bare med det samme overveje
en anden løsning?

Lars Kr. Sørensen
musiker

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-06 09:22

On 2006-01-14 22:03:48 +0100, lars@NOSPAMlarsonline.dk (Lars Kristian
Sørensen) said:

> [...]
> PowerBooken´s drev.
>
> Er der noget, jeg gør galt - eller skal jeg bare med det samme overveje

boot imac'en i firewire target mode
tilslut imac til din PB.
Installer på Imac's disk.
boot imac.
slet /System/Library/Extensions.kextcache og /System/Library/Extensions.mkext
voila

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 15-01-06 11:38

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> boot imac.
> slet /System/Library/Extensions.kextcache og /System/Library/Extensions.mkext

1000 tak! Altså bare det omvendte af, hvad jeg havde forsøgt, hvor jeg
bootede PowerBook´en i target mode. Det vil jeg straks prøve!

Hvad er det forresten for nogle udvidelser, jeg skal slette?

Lars Kr. Sørensen
musiker

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-06 17:48

On 2006-01-15 11:38:06 +0100, lars@NOSPAMlarsonline.dk (Lars Kristian
Sørensen) said:

> Hvad er det forresten for nogle udvidelser, jeg skal slette?

Det er ikke udvidelser, det er cache filer over hvilke drivere der skal
indlæses. Du vil vel gerne indlæse de rette drivere på din iMac og ikke
indlæses PB'ens drivere på iMac'en?

de ligger hvor jeg angav.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 15-01-06 23:49

> [...]

> Det er ikke udvidelser, det er cache filer over hvilke drivere der skal
> indlæses. Du vil vel gerne indlæse de rette drivere på din iMac og ikke

Klart! Og smart... Så gendannes de simpelt hen ved opstart med de rette
oplysninger om maskinen? Det var sgu da fikst!

Lars Kr. Sørensen
musiker

Fra : tom

Dato : 15-01-06 17:13

On 2006-01-15 09:22:28 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<nospam@reippuert.dk> said:

> [...]
> boot imac.
> slet /System/Library/Extensions.kextcache og /System/Library/Extensions.mkext

Har lige haft samme problem, dog bare ikke med en systemdisk..
Jeg var sgu "nødt til" at købe en nyt DVD drev i stedet for ... blot...
at have spurgt her i NG...
Ham der Morten, burde sgu have en medalje!! ( for dyb dyb indsigt..)
( også selv om at jeg endte med at købe et drev..)