USB-2- og SATA-kort til G4 Quicksilver ??
Fra : Per Jensen

Dato : 13-01-06 17:38

Hej, jeg har fået mig en G4 Quicksilver Dualprocessor 800 MHz, og
mangler lidt I/O muligheder i form af USB2 og SATA. Jeg syntes ikke at
der er nogen fremtid i at købe PATA harddiske længere. Jeg har iøvrigt
ikke behov for at boote på SATA, så det mildner vel kravene til
controlleren ??

En ven har dette kort liggende:
http://www.ivmm.com/eio/products/usb2.htm

Jeg tænkte på at sætte det i den, hvis det er kompatibelt. jeg har for
længe siden læst et eller andet sted, at hvis bare kortet et OHCI ver.
xx.xx så er det faktisk kompatibelt med OSX ?

Jeg kører Tiger 10.4.3 på maskinen.

Jeg har kigget lidt på de forskellige SATA Raid-comtrollere man kan
finde på edbpriser, men ingen af dem nævner om de virker med mac. de
fleste baserer sig på Silicon Image's chips, men jeg kan ikke blive klog
på om det virker i en Mac.

Nu er det sådan at mac'en var gratis, og jeg kvier mig lidt ved at
betale dobbelt pris for et PCI-kort hvis det reelt er magen til det jeg
kan finde på edbpriser, dog med OSX drivere....

Er er nogen der kan komme med inputs til sagen ? Som i nok kan regne ud,
vil jeg ikke ofre det store. jeg skal alligevel ud og ofre en mindre
formue i RAM.

Med venlig Hilsen,
Per Jensen.