Ekstern disk via USB2 på Mini er meget
Fra : Bruno

Dato : 12-01-06 21:25

Er der nogen måde at se om maskinen kører USB i stedet for USB2? Eller
er der muligvis et andet problem jeg ikke har tænkt på?

Harddisken er en 300 GB i et USB2 kabinet og den sidder direkte på den
ene af Mini'ens USB porte. OS er nyeste OSX, disken er FAT32 formateret
og filerne er typisk 20-40 MB store (musik i Apple Lossless format).

Kopiering af 3.5 GB fra en PC til den indbyggede harddisk i Mini'en
tager 8 1/2 min og til den eksterne disk, der er en 7400 rpm 5.25" disk,
tager det 18 min

Mvh

Bruno

Fra : N/A

Dato : 12-01-06 23:23

Fra : Bruno

Dato : 12-01-06 23:23

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Det er hhv 6.8 Mb/s og 3.2 Mb/s. Førstnævnte er rimeligt med 100 Mbps
> netværk, og sidstnævnte er langt over hvad USB 1.1 kan trække (1 Mb/s
> max).
>
> Hvor lang tid tager kopieringen fra disk til USB disk på minien selv?

Godt tænkt.

De 3.5 GB fra før kunne jeg ikke lige samle, så testen er nu lavet med
lidt færre data.

Jeg kopierede 3.2 GB fra USB disken til den interne, det tog 4:43 og
kopiering fra den interne til USB tog 5:40.

Kopiering af de samme 3.2 GB fra USB til PC tog 7:00, styret fra PC'en
ligesom tidligere, og kopiering af de 3.2 GB fra PC til USB tog 16:03!

Kopiering fra PC til USB styret fra Mini'en tog 7:20 og 6:45 den anden vej.

Konklusionen må at være USB drevet/forbindelsen ikke er problemet, men
at der er noget som gør det går langsom fra PC til USB drevet - når det
styres fra PC'en.

PC'en kører XP Pro og hvis nogen har foreslag til noget optimering, så
hører jeg gerne om det.

Mvh

Bruno