Flip4Mac !!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-06 21:11

Nu står verden ikke længere...!!
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/flip4mac.mspx

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-06 21:32

On 2006-01-11 21:11:22 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Nu står verden ikke længere...!!
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/flip4mac.mspx
>
> mvh. Erik Richard

det er ikke nyt - jeg har linket til flip4mac adskillige gange i år.
Det nye er at en ren player nu er gratis. Den kan iøvrigt ikke håndtere
DRM

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-01-06 14:50

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> det er ikke nyt - jeg har linket til flip4mac adskillige gange i år.
> Det nye er at en ren player nu er gratis. Den kan iøvrigt ikke håndtere
> DRM

Er den ellers værd at bruge i forhold til at ha' MS-mediaplayer til Mac
installeret?

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-06 20:24

On 2006-01-12 14:49:59 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Er den ellers værd at bruge i forhold til at ha' MS-mediaplayer til Mac
> installeret?

Det er nok et spørgsmål om smag. En del websider med WMV der virker
fint med MS's player duer ikke med denne plugin/codec, det samme gælder
en del film.

Læg iøvrigt mærker til at det nu er _MS_ der distribuerer freeware
udgaven af flip4mac. Jeg tror at WMP's dage er talte på Mac OS X, det
kan sagtens være noget skidt

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-01-06 09:22

> [...]

> Læg iøvrigt mærker til at det nu er _MS_ der distribuerer freeware
> udgaven af flip4mac. Jeg tror at WMP's dage er talte på Mac OS X, det

Du har sgu' da fået pudset krystalkuglen grundigt Morten

http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=14820

Om det er noget skidt ved jeg ikke rigtigt. På en måde lukker det måske
af for indhold på nettet for os, men på den anden side kan vi endnu mere
overbevisende end før argumentere for at f.eks. DR bør bruge en mere
åben standard til medieafvikling. Eksempelvis ser det ud til at Flash,
som jo understøttes på Win, Mac og Linux fint kan bruges til sådan et
formål. (Se eksempel på <http://www.dl.tv>)

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-01-06 09:29

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> (Se eksempel på <http://www.dl.tv>)

.... eller her på Google videostore:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8602472107022912201

(Mon ikke hun ku' få et job hos MacD.)

eller her

http://video.google.com/videoplay?docid=-7193470719293309352

(Find ud af den dybere mening bag "caps lock" og "porn" set fra en
sysadmin. vinkel.)

Indholdet er på trods af "videostore" princippet gratis og altså i
flash. (Det er ikke kønt, men det spiller fint.)

--
Mvh Martin