Airport hejs... hjæælp!
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 08-01-06 23:12

Hejsa

Jeg har en almindelig Airport base (ikke extreme), som kører fint. Vi
har 3 computere i huset som er:

Dualcore G5 (Extreme)
17" PowerBook (Extreme)
14" iBook (almindelig)

Problemet er, at G5'ere svinger fra ikke at kunne se netværket, til at
have udslag. Når jeg har hul igennem, så svinger hastigheden fra alt
imellem de korrekte 2000 bps, og helt ned til 30 bps!

Hvad sker der lige? Alt imens disse mystiske ting sker på G5'eren, så
kører det helt upåklageligt på både Powerbook og iBook!

Basen er usynlig, har WEP afgangskode, og jeg har lige prøvet at skifte
kanal samt at ændre forholdene omkring multikast etc. Intet har hjulpet!

Håber på et godt råd.

Mvh
Gunnar

Fra : Peter Kiil

Dato : 09-01-06 13:02

Gunnar Kristiansen - funkpost@mac.com on 08/01/06 23:11 wrote:

> [...]
>
> Basen er usynlig, har WEP afgangskode, og jeg har lige prøvet at skifte
> kanal samt at ændre forholdene omkring multikast etc. Intet har hjulpet!

Har du sat Airport antennen bag på G5'eren?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-01-06 13:38

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Har du sat Airport antennen bag på G5'eren?

Dualcore har indbygget antenne.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 14:12

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Dualcore har indbygget antenne.

Nu vi snakker Airport og G5, så sidder jeg pt. og roder med en
Airport Extreme. Til min Dual G5 1.8 Ghz medfulgte der en antenne,
men selvom jeg propper den i stikket bag i Mac'en, så får jeg at
vide, at der ikke er installeret et Airport-kort, når jeg starter
Airport indstillingsassistenten. Hvorfor hulen er der så et stik
til en antenne bag på den? Det forstår jeg ikke.

PS. Jeg kan konfigurere Airporten vha. Ethernet, men undrede mig
blot over det med antennen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 09-01-06 15:43

Thomas G. Madsen - nospam@madsen.tdcadsl.dk on 09/01/06 14:12 wrote:

> [...]
> til en antenne bag på den? Det forstår jeg ikke.
>
> PS. Jeg kan konfigurere Airporten vha. Ethernet, men undrede mig

Antennen følger med uanset om der er kort i maskinen eller ej. Så har du
ikke tilvalgt kortet eller eftermonteret et, så tjener antennen ikke noget
formål

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 15:59

Peter Kiil skrev:

> Antennen følger med uanset om der er kort i maskinen eller ej.
> Så har du ikke tilvalgt kortet eller eftermonteret et, så tjener
> antennen ikke noget formål

Okay. Så ryger den tilbage i skuffen :)

--
Hilsen