Gamle spil
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 01-01-06 14:00

Halløjsa,

Ja - nu er det så nytårsdag - og den skal man jo bruge på noget
fornuftigt. Derfor tænkte jeg på, om de go'e gamle strategispil som
SimCity, Railroad Tycoon, Ports of Call, MadTV og hvad de nu hedder
alle sammen mon kan køre på en OS X - på én eller anden måde. Er der
nogen, der ved noget som helst om det ??

Ved godt at der findes nyere udgaver af dem til Mac - men de er så
komplicerede og langtrukne, at jeg når at blive træt af dem inden jeg
er bare halvvejs...

Godt nytår til alle

Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-01-06 14:09

On Sun, 1 Jan 2006 13:59:32 +0100, Martin René Pedersen wrote:

> alle sammen mon kan køre på en OS X - på én eller anden måde. Er der
> nogen, der ved noget som helst om det ??

Det er 100 år siden jeg har brugt en Mac, men nu snuser jeg herinde fordi
jeg er nysgerrig :)

Men, har du prøvet "Escape Velocity":
http://www.ambrosiasw.com/games/evn/

Den kører såvidt der skrives under MacOSX og er et spil jeg har tilbragt
mange timer med :)

(jeg skal ikke kunne sige om den er blevet bedre eller dårligere med tiden,
men det plejede at være et genialt spil, simpelt at lære, men lang tid at
mestre)

Fra : Jesper

Dato : 01-01-06 21:58

Martin René Pedersen <martinrene@spam.martinrene.dk> wrote:

> [...]
>
> Ved godt at der findes nyere udgaver af dem til Mac - men de er så
> komplicerede og langtrukne, at jeg når at blive træt af dem inden jeg

Tja...bum bum! Prøv dig frem, nogle vil køre på classic. Dem du på
forhånd godt kan opgive at køre spil der kræver mindre end 256 farver
eller som bruger System 6 lyd.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-01-06 09:55

Martin René Pedersen wrote:
> [...]
> alle sammen mon kan køre på en OS X - på én eller anden måde. Er der
> nogen, der ved noget som helst om det ??

Der må da findes en PC-emulator de kan køre i.. hvad med fx. dosbox,
findes den ikke til Mac? (jeg ved det ikke, jeg bruger ikke selv Mac

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk