Lyd forsvundet
Fra : John Lauritzen

Dato : 18-12-05 23:32

Pludselig kommer der intet ud af højtalerne, når jeg vil afspille DR's
netradio eller Real Audio. Mails små lyde er blevet stumme og det samme
gælder Palm Desktop. Jeg kan stadig høre iTunes og Finders lyde.

I Systemindstillingers Lyd er kun en Lyd ud-indstilling mulig, nemlig
Linjeudgang med Indbygget lyd som port, og der er skruet op.

Kan nogen råde mig?

Venlig hilsen John

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-12-05 13:36

John Lauritzen <John_Lauritzen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> I Systemindstillingers Lyd er kun en Lyd ud-indstilling mulig, nemlig
> Linjeudgang med Indbygget lyd som port, og der er skruet op.

Har du prøvet Garageband?

Fra : Tom

Dato : 19-12-05 14:31

Det lugter af at "et eller andet" har glemt nogle indstillinger...( altså et
program!?)
Husk desuden at der "både" er lyd ud, og advarsels lyde.( lydeffekter)
Mener du indstiller dem to forskellige steder !?
Prøv evt at tjekke DR med windows media player, virker fint her !?
Tror ikke at DR understøtter real mere!?
Tom

On 19/12/05 13:36, in article
1h7tkfg.1o7lsn41sqkcjlN%nospam@ab-katrinedal.dk, "Niels Jørgen Kruse"

Fra : John Lauritzen

Dato : 19-12-05 23:17

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Prøv evt at tjekke DR med windows media player, virker fint her !?
> Tror ikke at DR understøtter real mere!?

Tak for indsatsen alle.

Det virker igen, jeg ved ikke hvordan. Jeg har selvfølgelig pillet ved
de forskellige indstilinger, men er ikke bevidst om noget, der står
anderledes nu.

Venlig hilsen John

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-12-05 21:26

> [...]

> I Systemindstillingers Lyd er kun en Lyd ud-indstilling mulig, nemlig
> Linjeudgang med Indbygget lyd som port, og der er skruet op.

Har lige haft et lignende problem.

/Programmer/Hjælpeprogrammer/Indstil lyd og MIDI
Fanen "Lydenheder"
Under "Lyd ud" kontroller Format. Hvis det noget andet end 44100,0 Hz,
så sæt det tilbage.

På min computer var denne værdi ændret til 96000,0 Hz sandsynligvis af
et lydprogram.

Apples officielle forklaring:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300832>

--