DiskWarrior kan ikke skrive nyt directory
Fra : Leif Neland

Dato : 16-12-05 18:35

Jeg har en extern disk, mac'en ikke kan læse; den dukker ikke op.

Men den er der som /dev/disk1* og /dev/rdisk1*

Rent fysisk er der ikke noget galt; jeg har taget et image af den i FreeBSD,
men FreeBSD forstår ikke formatet.

Jeg prøver med DiskWarrior, men den giver fejlen:

"DiskWarrior has successfully built the new directory for the disk named
"External storage 80G". The new directory cannot replace the original
directory due to a Mac OS Service failure"

Den foreslår at boote fra en DiskWarrior-CD, men jeg har ikke en sådan.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Eller har andre ideer?

Helst på Sjælland... (Roskilde)

Leif

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-05 19:12

Hej Leif

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Men den er der som /dev/disk1* og /dev/rdisk1*
>
> Rent fysisk er der ikke noget galt; jeg har taget et image af den i FreeBSD,

Jeg går ud fra, disken er formatteret i HFS+?

> [...]
> "External storage 80G". The new directory cannot replace the original
> directory due to a Mac OS Service failure"

Det skyldes, at systemet bruger noget fra den disk, du skal skifte
directory filen på.

> Den foreslår at boote fra en DiskWarrior-CD, men jeg har ikke en sådan.

Det er nødvendig med en boot CD, ellers kan den eksterne disk ikke
neutraliseres.

Hvis du bruger OS X 10.4 eller nyere, skal du bruge DiskWarrior ver. 3.0.3.

> Er der nogen, der kan hjælpe?
>
> Eller har andre ideer?

Prøv at hente BootCD 0.6.4
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/551290/BootCD.dmg
Lav en image med det nødvendige OS X bootsystem. Det er nødvendig at
have de originale OS X medier - CD eller DVD. Når du så har lavet et
sådant image, skal du bruge den originale DiskWarrior 3.0.2 og
installere den på det mountede image, herefter opdatere med DiskWarrior
3.0.3 Update. Luk image filen og husk at unmoute den. Brænd derefter
image filen ved at trække den direkte til Toast 6.0 eller højere.

Start så computeren fra den boot CD, du har lavet og åbn DiskWarrior og
kør en ny 'Rebuild' + 'Replace'.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>