Sammenføje to enheder på harddisk
Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 16-12-05 00:53

Ja, nu er sammenføje måske ikke det bedste udtryk, men det er skrevet
i mangel på et bedre udtryk. Eg godt engelsk udtryk er "join two
partitions to one partition". Da jeg købte min harddisk, formaterede
jeg den som to enheder. Men nu vil jeg sammenføje disse to enheder til
en enhed. Jeg synes jeg er stødt på et kommercielt program som kan
gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller
freeware.

Dette emne, tror jeg ikke, der er nogen, der har omtalt i denne
nyhedsgruppe i den sidste tid. Jeg søgte på Google Groups efter
"partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er
omtalt før.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-12-05 05:18

On 2005-12-16 00:52:48 +0100, "Gunnar Vestergaard" <user1975@tiscali.dk> said:

> [...]
> gøre netop dette. Men før jeg bruger en hel del penge på det, vil
> jeg prøve om der findes billigere alternativer, helst shareware eller

Det gør der ikke.

> [...]
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er

de værktøjer der findes kan ikke betegnes som "sikre" og anbefaler at
du skal tage backup up inden du forsørger dig. Kort sagt kan du lige så
godt tage backup og repartitionere med Apples diskværktøj og dermed
spare penge på et stykke værktøj producenten alligevel ikke garanterer
viker

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-12-05 10:04

"Gunnar Vestergaard" <user1975@tiscali.dk> writes:

> [...]
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er

http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/tree/browse_frm/thread/1ff798e572187d4/87a0cbe12de0b99f?rnum=1&q=partition&_done=%2Fgroup%2Fdk.edb.mac%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F1ff798e572187d4%2F11f5f71a904dd39f%3Flnk%3Dst%26q%3Dpartition%26#doc_87a0cbe12de0b99f

Det handlede dog om at udvide en eksisterende partition. Som Morten
anbefalde, så er det mest sikre for dig, at låne/købe en stor ekstern
disk (eller tilsvarende), og så kopiere-partitionere-kopiere-tilbage.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-12-05 14:55

Gunnar Vestergaard <user1975@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er

Det ville jeg ikke gøre. Lav en back up og formatér svinet og lav een
partition.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 16-12-05 18:29

> [...]

> "partition OR partitions OR enhed OR enheder forene OR sammenføje OR
> kombinere OR joine group:dk.edb.mac". Det ser ud til, at det ikke er

Ét ord: iPartition
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-05 08:52

> Ét ord: iPartition

saxet fra producentens FAQ:

1. How safe is iPartition?

We should start by saying that we strongly recommend that you back-up
any valuable data before using any disk utility, and we are unable to
accept any responsibility if you disregard this advice (which is
re-iterated in the iPartition User's Guide). Please understand that,
even assuming that our software contains no bugs whatsoever, a large
number of factors entirely beyond our control can cause loss of data,
including power failures, lightning strikes, hardware failure, logic
glitches or random bit errors, kernel bugs, interference from
third-party software (virus killers, system hacks and the like), and
even the actions of other people.

prisen på produktet er 260.45kr + moms, det kan du næsten få endnu en
disk for...

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jesper

Dato : 17-12-05 13:32

> [...]
> even the actions of other people.
>
> prisen på produktet er 260.45kr + moms, det kan du næsten få endnu en

Psst! Hvis du vælger f.eks. Færøerne som hjemland (eller et andet
ikke-EU land) når du køber online fra Corolis, så slipper du for momsen.
Da de ikke sender dig noget fysisk, det sker via download, så er
adressen inderligt ligegyldig.

Og ja, Corolis tager sine forbehold for at slippe for ansvar, hvis nu at
strømmen går under repartitionering eller lignende uden for deres
kontrol.
http://dvd.tradewho.com/