Mail server på MacOS X
Fra : philaweb

Dato : 12-12-05 12:32

Hej,

Inden jeg klør på med spørgsmål vil jeg lige spørge om dette er den rigtige gruppe at
spørge om Mail indstillinger via Server Admin på MacOS X 10.4.3 med Mac server?

--

venlige hilsener...

Philaweb

Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-12-05 13:09

philaweb <philaweb@.slettes.dk> writes:

> Inden jeg klør på med spørgsmål vil jeg lige spørge om dette er den
> rigtige gruppe at spørge om Mail indstillinger via Server Admin på
> MacOS X 10.4.3 med Mac server?

Det er den eneste danske Mac-gruppe, så ja. Ellers er der uden tvivl
nogle, der kan henvise dig til et bedre sted med endnu flere
kompetente mennesker.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : philaweb

Dato : 12-12-05 13:33

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Det er den eneste danske Mac-gruppe, så ja. Ellers er der uden tvivl
> nogle, der kan henvise dig til et bedre sted med endnu flere
> kompetente mennesker.

Okay, mange tak. Ville bare lige være helt sikker. :)

Efter jeg har sat Mail op via Server Admin er der kun ét problem som jeg endnu mangler at
glatte ud - Postfix kan ikke finde brugerne. Jeg får mine mails tilbage med følgende fejl:

<test@domain.ext>: host /var/imap/socket/lmtp[/var/imap/socket/lmtp] said:
550-Mailbox unknown. Either there is no mailbox associated with this
550-name or you do not have authorization to see it. 550 5.1.1 User unknown

Jeg har fulgt den førstnævnte tutorial hér: http://osx.topicdesk.com/downloads/

Opsætning for DNS, firewall samt mail-relay er i orden og jeg kan se ifølge logen at der
sker noget på min server. Jeg er også i stand til via Thunderbird på WinXP at logge ind på
de to konti jeg har oprettet via Workgroup Manager.

Nu er jeg tømt for idéer til fejlretning.
Er der nogen med gode inputs til hvor jeg skal kigge efter mulige løsninger?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-12-05 22:11

> [...]

> 550-Mailbox unknown. Either there is no mailbox associated with this
> 550-name or you do not have authorization to see it. 550 5.1.1 User unknown

Det ser ud som om, at du sender en mail til test@domain.ext. Er det
korrekt?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : philaweb

Dato : 12-12-05 23:02

> Det ser ud som om, at du sender en mail til test@domain.ext. Er det
> korrekt?

Nej, det er ikke korrekt... Men, jeg synes bare ikke de første mails jeg modtager skal
være spam. ;)

Det er en dummy mail adresse jeg bruger for at undgå massespam fra de spambots der trawler
USENET.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-12-05 11:36

philaweb <philaweb@.slettes.dk> writes:

> Nej, det er ikke korrekt... Men, jeg synes bare ikke de første mails jeg modtager skal
> være spam. ;)

Fair nok. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad fejlen er.
Du nævner at Postfix ikke kan finde brugerne. Har du forsøgt at
oprette brugerne under dit virtuelle domæne? Kan du evt. angive hvad
det er, som du forventer der bør ske, i forhold til hvad der sker?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : J.K.A.

Dato : 12-12-05 20:26

On Mon, 12 Dec 2005 12:32:00 +0100, philaweb wrote:

> Hej,
>
> Inden jeg klør på med spørgsmål vil jeg lige spørge om dette er den rigtige gruppe at
> spørge om Mail indstillinger via Server Admin på MacOS X 10.4.3 med Mac server?

Du kan spørge om alt i denne gruppe sålænge en fjern slægtning engang har
rørt ved at mac hos fona / fredgaard eller du bare som f.eks. Münster mener
alt hører hjemme her.

Det er ellers meget sympatisk at der stadigt er folk der bekymrer sig om
hvorvidt de er OT eller ej .. men fundats og lignende er en by i rusland
her i gruppen.

Spørg løs

--
:: J.K.Arning ::