Powerbook og Airport Extreme
Fra : Franz Berliner

Dato : 12-12-05 09:52

Hejsa

Er der nogle der kender et godt sted af finde ud af hvilke Powerbook
modeller der understøtter Airport Extreme?

Konkret kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om Powerbook G4 1ghz kan
køre Extreme og om et alm. Airport kort fra samme maskine kan flyttes
over i en iBook G3 (icebook).

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-05 10:28

Franz Berliner - stuff@NOSPAMkampp.dk on 12/12/05 9:51 wrote:

> [...]
>
> Konkret kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om Powerbook G4 1ghz kan
> køre Extreme og om et alm. Airport kort fra samme maskine kan flyttes

Hvis dit sørgsmål drejer sig om hvorvidt der findes maskiner er kan begge
dele, så er svaret nej. Det kan dog lade sig gøre at køre 54 mbit via
pcmcia. Kortet fra en 1 ghz Titanium kan fint bruges i en iBook G3.
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-12-05 12:59

Peter Kiil wrote:

> Hvis dit sørgsmål drejer sig om hvorvidt der findes maskiner er kan begge
> dele, så er svaret nej. Det kan dog lade sig gøre at køre 54 mbit via
> pcmcia. Kortet fra en 1 ghz Titanium kan fint bruges i en iBook G3.

Ok, tak for hjælpen

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-12-05 10:38

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogle der kender et godt sted af finde ud af hvilke Powerbook
> modeller der understøtter Airport Extreme?

Hent mactracker.

> Konkret kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om Powerbook G4 1ghz kan
> køre Extreme og om et alm. Airport kort fra samme maskine kan flyttes
> over i en iBook G3 (icebook).

TiBook bruger "alm. Airport" og AluBook bruger Extreme. Det er enten
eller.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-05 08:25

On 2005-12-12 09:51:58 +0100, Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> said:

> Hejsa
>
> Er der nogle der kender et godt sted af finde ud af hvilke Powerbook
> modeller der understøtter Airport Extreme?

titanums-modllerne har en intern PMCIA slot, dvs den kan kun bruge de
gamle Apple 11Mbit kort.

alu-modellerne har alle en intern mini-PCI slot, dvs den kan kun bruge
Apples 54Mbit kort

begge modeller kan bruge tredeiparts PMCIA kort i den eksterne
udvidelsesplads. (12 har ikke denne udvidelsesplads)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen