Nulstilling af parametre i OS X
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 02-12-05 12:09

Halløjsa,

Jeg har noget bøwl med min OS X på min PB. For et stykke tid siden
begyndte den at fryse i opstarten. Det kan både være ved den grå skærm
med æblet, den blå skærm med "loader barren" eller helt inde på
skrivebordet. Alting fryser og eneste løsning er at pille batteriet ud.
I weekende geninstallerede jeg så OS X - og det hjalp faktisk i første
omgang - men nu har jeg præcis det samme problem igen.
Én af mine venner fortalte mig i går, at der er en eller anden
tastekombination, som gør, at OS X nulstiller alle parametre i
opstarten - og så skulle man efterfølgende kunne slå dem til én efter
én i et forsøg på at finde konflikter. Er der nogen af jeg kloge
hoveder, der kender noget til det - og eventuelt har et link til noget
skriv eller noget ??

Martin
(det er muligvis en repost, da jeg så også har bøwl med newsreaderen)

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-12-05 01:08

Martin René Pedersen <martinrene@martinrene.dk> wrote:

> [...]
> én i et forsøg på at finde konflikter. Er der nogen af jeg kloge
> hoveder, der kender noget til det - og eventuelt har et link til noget

Jeg kender ikke umiddelbart den tastekombination, men et andet trick er
at oprette en ny bruger med en helt ren konto. Den er sådan set
nulstillet. Så kan man se, om problemet også opstår i den. Hvis ikke,
kan man flytte sine ting over i den konto og håbe, problemet ikke følger
med. Hvis det gør, må man lavet tricket igen og prøve at lade være med
at få problemet med over.
--
Henrik Münster
Esbjerg