roaming profile
Fra : Isak Lyberth

Dato : 01-12-05 09:22

Jeg kunne godt tænke mig at min profil bliver gemt på en server, således
at jeg kan bruge flere macs og stadig få den samme homefolder, så jeg
har mine mails og min adium virker uanset hvilke af mine macs jeg logger
på (har kun en, men der kan jo komme flere.
Jeg har en unix server hvor der kører samba, og der kan evt komme en nfs
server på, hvis det er det der skal til.
Men hvordan, eller kan man flytte sin profil op på en server?

Hilsen Isak

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-12-05 10:41

Isak Lyberth <il@aarch.en.dk> writes:

> [...]
> server på, hvis det er det der skal til.
> Men hvordan, eller kan man flytte sin profil op på en server?

Har du prøvet at sætte dit hjemmekatalog til et share på din
unixserver? I teorien burde det være det samme, som hvis du havde
siddet på en gammeldags unix maskine.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Isak Lyberth

Dato : 01-12-05 14:49

> Har du prøvet at sætte dit hjemmekatalog til et share på din
> unixserver? I teorien burde det være det samme, som hvis du havde
> siddet på en gammeldags unix maskine.

men hvor gør man det henne, hvor sætter man sin brugerindstilling op til
at gemme userdata på et netværksshare?

Hilsen Isak

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-12-05 13:44

Isak Lyberth <il@aarch.en.dk> wrote:

> men hvor gør man det henne, hvor sætter man sin brugerindstilling op til
> at gemme userdata på et netværksshare?

Hvis du vil bruge en lokal bruger med home på en ekstern server er det
netinfo du skal dimse med.

Hvis du har en AD, LDA, NIS server eller lignende til at serve en
brugerdatabase er det Biblioteksindstilling du skal bruge.

Hvis du har adgang til en Mac OS X Server kan du relativt nemt sætte
en mobile account op.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 01-12-05 14:39

> Men hvordan, eller kan man flytte sin profil op på en server?

Jeg ved ikke om der findes en færdig funktion til formålet, men ellers kan
du jo lave et script, der vha. f.eks. rsync synkroniserer home dir med
serveren, når du logger ind og ud.

/JD