Security Update - igen...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-11-05 21:44

Endelig kom der en rettelse med seneste Security Updtae til Panther ved
brug af ZoomView. - Førhen var det jo sådan, at pilen røg ned i nederste
venstre hjørne, når man valgte fx. en anden startdisk i
Systemindstillinger, - så man overhovedet ikke kunne se, om der blev
valgt en disk eller ej... Fejlen blev af flere rapporteret til Apple i
sep., og er nu rettet, så pilen forbliver inden for den normale afstand,
- også når ZV er aktiv.

Til gengæld synes jeg, at 10.3.9 er blevet noget langsommere ved åbning
af forskellige programmer - fx. Appleworks og NeoOfficeJ. Pages er også
blevet noget langsommere, ligeså Mozilla...

Derimod er Tiger blevet ret meget hurtigere end før... især i forb. med
javabaserede programmer. NeoOfficeJ åbner fx. på mindre end et sekund.
Og det er endnu mere ved Mozilla 1.7.5. Den åbner nye vinduer og faner
meget hurtig, når der er flere vinduer/faner åbne på én gang. -
OpenOffice 2.0 åbner
nu også væsentlig hurtigere end før.

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Per Rønne

Dato : 01-12-05 18:56

http://www.computerworld.dk/art/31661?a=fp&i=1
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-12-05 21:49

Hej Per

Nu er det altså 10.3.9, jeg fortrinsvis snakker om og ikke 10.4.x...

Og hvad angår "Sikkerhedsfirmaet Secunia", - så giver jeg ikke fem flade
ører for dem og deres udgydelser omkring Mac OS og OS X! - De aner ikke
en hujende f... om, hvad det er, de snakker om, når det drejer sig om
Mac...! - Det har de indrømmet indtil flere gange i både radio, TV og
den skrevne presse og desuden også overfor mig pr. telefon, da jeg ville
høre, hvornår deres såkaldte sikkerhedssystemer ville komme til Mac OS
X. - "Aldrig" fik jeg blot at vide...

Og 'sjovt nok' kommer de stort set aldrig med kritik af Microsofts
internet produkter, selvom alle véd, at de er så hullede, at en elefant
i waders bare kan smutte igennem uden at røre noget som helst!

Og for ca. 4-5 uger siden fik jeg en meddelelse fra dem om, at den
nyeste versioner af Opera - 8.51, Mozilla 1.71.12, iCab 3.0b, Firefox,
Camino samt Lynx*) til OS X og MOailla "all versions) og Opera 5.x og
6.x til OS 9.x - havde '...dangerous security accessive passthough,
which will allow anybody to enter your Macintosh computer..." med samt
en henvisning til en patch, som de havde lavet. - Hvis man hentede den
patch og installerede den, gik både program og maskine ned med et brag!

*) Hvornår h.... er Lynz kommet i en native OS X version.?

Denne såkaldte 'patch' kostede mig dels en OS 9.2.2 installation, dels
et gevaldigt crash på mit ene OS X system - 10.3.8, som jeg dog kunne
redde ved at opdatere til 10.3.9, - den jeg nu primært kører på, sålænge
jeg er ved at geninstallere min 10.4.3 til fuldt system igen...

Så jeg vil til enhver tid fraråde _ALLE_ at følge 'Secunias' råd!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-12-05 14:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> den skrevne presse og desuden også overfor mig pr. telefon, da jeg ville
> høre, hvornår deres såkaldte sikkerhedssystemer ville komme til Mac OS

Hvad er der galt med det svar?

> Og 'sjovt nok' kommer de stort set aldrig med kritik af Microsofts
> internet produkter, selvom alle véd, at de er så hullede, at en elefant
> i waders bare kan smutte igennem uden at røre noget som helst!

Og det udsagn basserer du på hvad?

> [...]
> en henvisning til en patch, som de havde lavet. - Hvis man hentede den
> patch og installerede den, gik både program og maskine ned med et brag!

Øh hvilken patch er det du omtaler? Såvidt jeg ved skriver "Secunia"
ikke patches, og slet ikke til Mac OS X. De tester blot sw for
sikkerhedshuller. Du er velkommen til at oplyse et url til en artikkel
der omhandler dette patch eller et direkte url til selve patchet.

> *) Hvornår h.... er Lynz kommet i en native OS X version.?

år 1999: til Mac OS X Server 1.0.
år 2000: til Mac OS X 10 Public Beta og så fremdeles.

> Denne såkaldte 'patch' kostede mig dels en OS 9.2.2 installation, dels
> et gevaldigt crash på mit ene OS X system - 10.3.8

næppe.

> [...]
> jeg er ved at geninstallere min 10.4.3 til fuldt system igen...

> Så jeg vil til enhver tid fraråde _ALLE_ at følge 'Secunias' råd!

Med tanke på indholdet af dine indlæg her i gruppen gennem årene, vil
jeg mene er du ikke er kompetent til at komme med sådanne anbefalinger.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-12-05 13:48

> [...]

> valgt en disk eller ej... Fejlen blev af flere rapporteret til Apple i
> sep., og er nu rettet, så pilen forbliver inden for den normale afstand,

Seneste sikkerhedsopdatering rører hverken ved windowsserveren eller
andre programmer relateret til Zoomview. At din indstallations opfører
sig andeledes må skyldes noget andet.

> Til gengæld synes jeg, at 10.3.9 er blevet noget langsommere ved åbning
> af forskellige programmer - fx. Appleworks og NeoOfficeJ. Pages er også
> blevet noget langsommere, ligeså Mozilla...

Det er ren og skær placebo.

> [...]
> Og det er endnu mere ved Mozilla 1.7.5. Den åbner nye vinduer og faner
> meget hurtig, når der er flere vinduer/faner åbne på én gang. -

Ligeledes her gælder det, at det du opfatter som en ændring i hastighed,
er ren og skær placebo effekt.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth