spytklatter i ambra og krydderurterne
Fra : Millie

Dato : 11-06-01 22:49

Hej
Et eller andet åndssvagt dyr laver spytklatlignende, hvide, skummende
klatter i min ambra og mine krydderurter.
Hvad er det for noget, er det farligt, og hvad gør jeg for at få det væk?
Hilsen Millie

Fra : Ulrik Smed

Dato : 11-06-01 23:05

In article <9g3ehu$46l$1@news.inet.tele.dk>,
Millie <beks@mail.dk> wrote:
> [...]
> klatter i min ambra og mine krydderurter.
> Hvad er det for noget, er det farligt, og hvad gør jeg for at få det væk?

De hedder skumcikader, og er ganske harmløse, så vidt jeg ved.
Jeg har dem også i mine mælkebøtter.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Lars CA

Dato : 13-06-01 20:50

On Mon, 11 Jun 2001 23:49:04 +0200, "Millie" <beks@mail.dk> wrote:

> [...]
>klatter i min ambra og mine krydderurter.
>Hvad er det for noget, er det farligt, og hvad gør jeg for at få det væk?

Hej Millie,

Jeg har samme problem i min store rosmarinbusk og i min oregano. Jeg
havde fornyligt besøg af en gartner ifm. et andet projekt og hun
overbeviste mig om, at det ikke er farligt, bare skyl krydderurterne
godt og alting er okay.

Lars

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 13-06-01 20:48

Spyttet er gemmested for et lille insekt kaldt en skumcikade. Den kan bruses
af eller fjernes med fingrene. Dækket af spyttet sidder den og suger saft
fra stængelen.

Venlig hilsen
Astrid Vest
Lars CA <ehlers@hotmail.com> skrev i en