Kalk på nye fliser
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-12-05 20:57

Hej med jer

I vores 1 år gamle hus døjer vi en del med kalk i vandet. I den ene
bruseniche er det specielt galt, og der ligger tykke hvide render på de
sorte fliser.

Jeg har forsøgt mig med at dække afløbet til og lade fliserne ligge dækket
med vand og en stærkt fjern-kalk produkt. Men uden held.

Forslag?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-05 21:15

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt mig med at dække afløbet til og lade fliserne ligge dækket
> med vand og en stærkt fjern-kalk produkt. Men uden held.

Det er sikkert kalk, blandet med fedt og andre humane overskudsprodukter. Så
kan syren ikke gøre det, der må noget stærkt sæbe indimellem, måske skal der
skiftes metode flere gange. Måske sammen med en anden slags fedt: knofedt.
En anden mulighed som jeg kun udtænker teoretisk, så er det silicatholdige
udtræk fra cement, det skal fjernes fysisk, eller med megen
forsigtighed/+sikkerhedsforanstaltninger: salpetersyre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gunnar

Dato : 19-12-05 21:23

> [...]
> udtræk fra cement, det skal fjernes fysisk, eller med megen
> forsigtighed/+sikkerhedsforanstaltninger: salpetersyre.

Hej.
Og når det så er fjernet, skal der forbygges, alle fliser tørres af efter
hver brug,
Det er det vand der fordamper fra den siddende dråber der giver kalk
pletter.
Skrab det af med en gummi skraber, og tør det sidste af med en tør
gulvmoppe.
Gunnar

Fra : René

Dato : 20-12-05 07:33

> [...]
> pletter.
> Skrab det af med en gummi skraber, og tør det sidste af med en tør

Jepz der skal forebygges, jeg har med held brugt auto voks,så vandet bare
preller af.

Mvh
René
Camaro Z28

Fra : Max

Dato : 19-12-05 21:27

Hej Bo

> Forslag?

Først en gang ufortyndet gang grundrens fra Flugger,
og så engang Ruvex kalkfjerner fra Matas.

Mvh Max

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-12-05 06:45

Da jeg for nylig var på rengøringskursus i sæber, lærte vi, at hvis det er
kalksæbe man har med at gøre( og det er det nok her, så skal det først
affedtes og derefter afkalkes.
Ellers har afkalkeren overhovedet ikke nogen virkning.

Mvh Kari

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-12-05 11:55

[...]

> [...]
> affedtes og derefter afkalkes.
> Ellers har afkalkeren overhovedet ikke nogen virkning.

affedtes som i 'gøres alm. rent' ???

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-12-05 16:34

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> affedtes som i 'gøres alm. rent' ???

Ja det kan man vel godt kalde det. Men er det meget slemt skal der måske
noget fortyndet grundrens til. Det er i hvert fald stærkt affedtende. Men du
skal nok lige passe på dine fliser. Vi bruger noget sanitært universielt
middel, men hvad det lige hedder i brugsen eller føtex, kan jeg ikke svare
på. Men et alm rengøringsmiddel burde kunne gøre det.

Mvh Kari

Fra : Ole C

Dato : 20-12-05 13:21

Bo Kamp Dudek skrev blandt andet:

> I vores 1 år gamle hus døjer vi en del med kalk i vandet. I den ene
> bruseniche er det specielt galt, og der ligger tykke hvide render på
> de sorte fliser.

Prøv at kigge på siden her:
http://shop.n-team.dk/
Der er tale om produkter udviklet på nano-teknologi - og der findes et
produkt der netop er beregnet til bad og fliser.
Jeg har endnu ikke selv prøvet det produkt, for min medfødte sparsommelighed
og tilhørende skepsis gjorde at jeg i første omgang ville prøve med det der
er beregnet på bilruden.
Men det virker til gengæld fremragende!
Det er nu mere end 14 dage siden jeg behandlede forruden - hvad der var
meget nemt - og siden har jeg kørt adskillige hundrede kilometer i både by
og på motorvej, som på denne tid af året plejer at betyde en grundig
rudevask mindst et par gange om ugen. Jeg har imidlertid intet gjort andet
end at bruge sprinklervæske - og meget mindre end jeg normalt ville gøre.
Firmaet påstår at behandlingen holder 6-12 måneder - og når jeg også har
fået bekræftet det, vil jeg stærkt overveje de andre produkter - blandt
andet det til badeværelser.
Lad mig for en ordens skyld understrege at jeg absolut intet har med firmaet
at gøre - selvom det ville være rart med lidt provision, for jeg tror det er
fremtiden.
--
vh
Ole C