forløbigtak - har nogne opskrift på lakse ~
Fra : Onix

Dato : 18-12-05 19:03

Hej NG

Tal for jers forslag.

Vi ar blevet anfalet også at prøve lakse roulade . har nogen opskrift på
sådan noget ? der er tale røget laks med en eller anden form for fyld der
er
rullet som en roulade. .....

Ved nogen hvad vi mener og evt. kan hjælpe ?

Onix

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 19:42

"Onix" skrev i en meddelelse
> Ved nogen hvad vi mener og evt. kan hjælpe ?

Hvis du havde google't lidt først, er det første hit på "lakseroulade":
http://www.anesmad.dk/opskrifter/090.html

....og der er flere på den i kølvandet!!

Mette
(der ikke forstår hvorfor nogle ikke lige googler inden de spørger + ikke
forstår hvorfor jeg egentlig gør det for dem...)

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 18-12-05 19:50

"Mette M" <mette(a)marmet.dk> skrev i en meddelelse

> Mette
> (der ikke forstår hvorfor nogle ikke lige googler inden de spørger + ikke

JEG har den undskyldning at jeg Googler løs, men ofte gerne vil prøve en
AFPRØVET opskrift. Hvor een eller flere venlige personer kan fortælle at
lige netop DEN opskrift (Ud af alle de mange andre) kan de anbefale eller
den smagte bare så godt osv.

VH Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 20:01

"Pernille Lauridsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> lige netop DEN opskrift (Ud af alle de mange andre) kan de anbefale eller

Jo, det forstår jeg også godt, men Onix efterspørger ikke en afprøvet
opskrift...

Fra : Connie Toft

Dato : 19-12-05 21:17

Halløjsa..

Jeg laver af og til denne roulade med røget laks:

1 pk røget laks i skiver
1 lille bæger creme fraiche 38%
1 bundt purløg klippet fint
½ dl. raviotti sauce ( måske ikke stavet rigtigt) det er en mild
sennepssauce.
salt/peber.

Laksen ligges på husholdningsfilm, som fiskeskel, resten røres
sammen og smøres på. Rulles sammen, pakkes ind i filmen, fryses.
Tages op ca ½ time før brug og skæres i passende skiver.
Serveres med citronbåde, godt brød og et glas godt hvidvin...

Connie

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-05 12:15

"Mette M" <mette(a)marmet.dk> on søndag 18. december 2005 at 20:00 +0100
wrote:
>Jo, det forstår jeg også godt, men Onix efterspørger ikke en afprøvet
>opskrift...

Arhh, nu bliver det da vist insekterotik…

Jeg forstår ikke at der er nogle der synes det er forkert når der i denne
gruppe - af alle - spørges om en opskrift. Om der spørges efter en
afprøvet eller "blot" en opskrift er da underordnet. Som hovedregel gives
der mabge forskellige opskrifter sammen med en masse erfaringer,
variationer som man ikke umiddelbart finde ved at google.
Sådan er det når man diskuterer mad og drikke - og det er vel gruppens
formål?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311