Yamaha 4 gear. Kobling ??!!
Fra : Brian Nørelund

Dato : 11-06-01 15:19

Hej

Hjælp

Hvad skal man gøre for at lave den perfekte kobling til en yamaha 4 gear.
??
Og hvor skal men købe den/det henne, for dem hos T Hansen er noget værre
lort. Men vi har godt nok ikke prøvet den de kalder for racer kvalitet, men
den er sikkert heller ikke noget værd !
Eller er de ???

/Brian

Ps.
Lidt fakta om min kobling:
Efter man har sat den i gear og slipper koblingen, skal man lige skubbe lidt
til håndtaget for den tager ordentlig fat.. (og så giver det også et
ordenligt "huk")
Når man så kommer op i omdrejninger, så begynder den at fedte. Så man kan
faktisk ikke køre med fulde omdrejninger....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-01 17:27

> Hvad skal man gøre for at lave den perfekte kobling til en yamaha 4 gear.

Perfekt bliver den nok aldrig..

> Når man så kommer op i omdrejninger, så begynder den at fedte. Så man kan
> faktisk ikke køre med fulde omdrejninger....

Jeg havde det samme problem med min 4g.
Men siden da har jeg skiftet begge koblingsplader, alle fjedre/skruer,
koblingskabel, koblingssideskjold og snegl og sat en ekstra jernplade i
koblingen, og nu virker den faktisk som den skal..
Og jeg har købt det hele v. T. Hansen. Men køb altid det dyreste (japansk,
super eller racer), det andet kan ofte godt være noget gøgl.

Jeg startede med at skifte kablet, så blev det lidt bedre.. Så skiftede jeg
koblingsplader og satte en ekstra jernplade i koblingen, ikke den store
forskel. Nyt sideskjold og snegl, stadig ikke den store forskel, kun lidt.
Til sidst skiftede jeg så fjedrene, og nu virker den som den skal.
Jeg burde have skiftet/målt fjedrene første gang jeg havde den skilt ad, men
det gjorde jeg ikke.. Så måtte jeg jo have den skilt ad en ekstra gang.

Prøv at starte med at checke fjedrene/pladerne i koblingen. Det er heller
ikke specielt dyrt at skifte ud.

signing off.. demolition

Fra : JDJ

Dato : 12-06-01 18:33

Brian Nørelund <streamer@ready.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Wl4V6.3883$rs4.785624@news010.worldonline.dk...
> [...]
> ??
> Og hvor skal men købe den/det henne, for dem hos T Hansen er noget værre

West Import i Horsens har nogle rigtigt gode plader og fjedre. Så skal det
nok funke.

--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk