Re: Godt råd til nem nytårsmad ønskes. TAK~
Fra : Andersen

Dato : 15-12-05 13:31

Tak for de gode råd til vor nytårsmenu, vi har ikke lagt os helt fast endnu,
men inspirationen er god.
Her kommer lige en af de bedste kager jeg kender. Har lavet den mange gange,
og kender endnu ingen som ikke langer til fadet mere end en gang.

Bunde:
7 æggehvider.
250g sukker.
250g malede (ikke med farve) hasselnødder.

Æggehvider og sukker piskes lidt alá marengs og nødde-melet vendes i.
Fordeles i 2 forme og bages ved 150 grader i ca 1 time. Dette er i en
almindelig ovn uden varmluft.

Creme:
7 æggeblommer.
4-5 spsk sukker.
4-5 stykker mørk pålægschokolade, eller tilsvarende mængde reven chokolade.
1-2 tsk nescafe.
100g blødt smør.

Æg og sukker piskes godt. Chokoladen knuses og blandes i sammen med
nescafe´en. Smørret skæres i mindre stykker og piskes i.
Smørret må IKKE smeltes, men skal bare være blødt. Den færdige creme stilles
i køleskabet. Husk at gemme den MEGET godt, hvis
man kan få den til at ligne noget slankemad, tør salat, eller andet
kedeligt, er meget vundet, da denne creme er utrolig velsmagende.

Når bundene er bagt, lægges de på en bagerist til afkøling.
Når bundene er helt afkølet, samles kagen med cremen i midten, og Voila,
englene er klar til at synge.
Smager bedst dagen efter. Opbevares køligt, og udenfor rækkevidde. Serveres
med en god kop kaffe.

Har spekuleret på, men aldrig prøvet, at blande lidt appelsin i cremen.
Kan forestille mig dette skulle være et frisk alternativ.

Mvh
Søren