Færdselsloven siger:
Fra : news.uunet.dk

Dato : 11-06-01 12:06

»§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig
overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert må
hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

D.v.s. at ved 60 km/t bliver bøden på 4.000 Kr + bøde for konstruktive
ændringer m.m.
Ved 50 Km/t er 'prisen' 1.500 Kr.

Der er IKKE nedslag på hastighedsbøden for studerende.
Til gengæld kræver det, at man bliver taget i en hastighedskontrol, med
f.eks. laser el. lign.

/Brian

Fra : Mich@el H.

Dato : 11-06-01 12:52

> D.v.s. at ved 60 km/t bliver bøden på 4.000 Kr + bøde for konstruktive
> ændringer m.m.
> Ved 50 Km/t er 'prisen' 1.500 Kr.

Æhmm... på en 45ér ? Ikke på en 30ér da!

> Der er IKKE nedslag på hastighedsbøden for studerende.
> Til gengæld kræver det, at man bliver taget i en hastighedskontrol, med
> f.eks. laser el. lign.

Jopes... eller Police Pilot..!

Fra : news.uunet.dk

Dato : 11-06-01 13:13

Læs indenad!!! ... det sorte er bogstaverne:

»§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig
overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert må
hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

.... og det er ikke noget JEG finder på!!!

Fra : Mich@el H.

Dato : 11-06-01 16:14

> [...]
> hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.
>

> ... og det er ikke noget JEG finder på!!!

Nej det ved jeg skam godt, men bødetaksterne..!!! Hvor har du dem fra ?

Fra : RpR

Dato : 11-06-01 18:20

> Nej det ved jeg skam godt, men bødetaksterne..!!! Hvor har du dem fra ?

findes på www.politi.dk og hvis han havde læst lidt videre selv står der
længere nede at taksterne ikke kan gælde for ikke-registeringspligtige
knallerter...

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Mich@el H.

Dato : 11-06-01 18:39

> findes på www.politi.dk og hvis han havde læst lidt videre selv står der
> længere nede at taksterne ikke kan gælde for ikke-registeringspligtige
> knallerter...

Mente nok!

Fra : news.uunet.dk

Dato : 12-06-01 09:33

Hej!

Bemærk at det er Statsadvokatens bemærkning, at han 'antager' at ......
Det er ikke domstolenes udtalelse, og det er heller ikke nogen garanti for
at den ikke tages i anvendelse. Det er noget retspraksis vil vise.

Prøv at køre 80 Km/t inde på cykelstien, forbi en laser-kontrol, og lad os
se hvordan domstolene fortolker paragraffen!?

/B

Fra : Mich@el H.

Dato : 12-06-01 17:50

> [...]
>
> Prøv at køre 80 Km/t inde på cykelstien, forbi en laser-kontrol, og lad os
> se hvordan domstolene fortolker paragraffen!?

Domstolene ? Hmm..... den kære politibetjen stopper dig, giver dig en bøde
og sender hvis du er uheldig din knallert til syn! 500kr. for ulovlig
knallert, og i grove tilfælde 1000kr. for din hasitghedsoverskridelse!

Fra : Lasse Larsen

Dato : 11-06-01 19:23

"news.uunet.dk" <bs@hekto.dk> wrote in
<3b24a62b$0$5263$4d4eb98e@news.dk.uu.net>:
>Der er IKKE nedslag på hastighedsbøden for studerende.
>Til gengæld kræver det, at man bliver taget i en hastighedskontrol, med
>f.eks. laser el. lign.
>
>/Brian

Ja, det er korrekt. Men der er nedslag i bøden(50%, dog min. 400kr.) hvis
man er under 18år gammel.

Lasse Larsen
lasse@larsen.tf
www.supremenet.dk

Fra : Fætter Højben

Dato : 11-06-01 21:05

"Lasse Larsen" <lasse@larsen.tf> wrote in message

> Ja, det er korrekt. Men der er nedslag i bøden(50%, dog min. 400kr.) hvis
> man er under 18år gammel.

KLIP

Er der ikke også rabat hvis man ikke tjener særlig mange penge? Jeg tror
grænsen er 150000 kr./år eller deromkring. En del studerende falder i den
kategori.

Fra : news.uunet.dk

Dato : 12-06-01 09:33

Hej!

http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

indeholder en hel side om at der ikke er en indtægtsbestemt grænse for
afslag på bøder.

På siderne 29-30 står bøderne der idømmes i flg. paragr. 43.

/B

Fra : Thomas

Dato : 12-06-01 22:32

Jeg kan ikke se iden i at der er nogle folk der skal ha rabat. Bryder man
loven så bryder man loven. Man må da også vide at der er en fare når man
monter et tunsæt for at blive stoppet.

Thomas.B