Hvad vejer mursten?
Fra : Glenn

Dato : 01-12-05 19:14

Hej
Jeg skal til at flytte en stak mursten, og så kom jeg jeg til at tænke på
hvad sådan en sten egentlig vejede.
Der er både sten med huller og uden huller, er der nogen som ved hvad de
vejer pr. stk.?

Jeg kunne selvfølgelig køre ud og hente en af hver, og så veje dem, men jeg
ved ikke hvor precis min badevægt er.

Mvh. Glenn

Fra : Max

Dato : 01-12-05 19:58

Hej Glenn

> Jeg kunne selvfølgelig køre ud og hente en af hver, og så veje dem, men
jeg
> ved ikke hvor precis min badevægt er.

Så brug køkkenvægten eller hent ti stk. og brug badevægten.

Mvh Max

Fra : Benny Andersen

Dato : 01-12-05 20:16

On Thu, 1 Dec 2005 19:13:36 +0100, "Glenn" <megacool500@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvad sådan en sten egentlig vejede.
>Der er både sten med huller og uden huller, er der nogen som ved hvad de
Lidt googling
massefylde
http://www.simetric.co.uk/si_materials.htm (mursten : brick)
størrelse
http://www.olt.dk/Katalog/Mursten/Rode/Murstenrode.htm

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Glenn

Dato : 02-12-05 00:43

> Lidt googling
> [...]
Tak for det.
Så endte en sten på ca 2,5 kg. Det er lidt mere end jeg regnede med, men så
må jeg bare køre lidt flere gange.

Glenn

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-12-05 08:06

> Så endte en sten på ca 2,5 kg. Det er lidt mere end jeg regnede med, men
> så må jeg bare køre lidt flere gange.

Massiv sten vejer 2200g på min vægt.

Mvh Maria

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-12-05 09:37

On Fri, 2 Dec 2005 00:43:22 +0100, "Glenn" <megacool500@hotmail.com>
wrote:

>Tak for det.
Velbekommen
>Så endte en sten på ca 2,5 kg. Det er lidt mere end jeg regnede med, men så
>må jeg bare køre lidt flere gange.

Ja - når det kommer til de tunge stenmaterialer, så ryger man hurtigt
ind i vægtgrænser hvis transportmidlert er pesonvogn+trailer.

Nogle byggemarkeder/trælaster leverer gratis hvis man:
1) oprettet konto
2) køber for et vist minimum (ofte 2-3 tusinde kr.)

Og ikke mindst, hvis det drejer sig om størrer mængder; man slipper
for en omhåndtering. (levering på paller)

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Glenn

Dato : 02-12-05 11:02

> Ja - når det kommer til de tunge stenmaterialer, så ryger man hurtigt
> ind i vægtgrænser hvis transportmidlert er pesonvogn+trailer.

Det er det, men jeg må trække 1050kg last, det er 420 sten, eller 477 hvis
jeg bruger Maria's vægt. (Tak for vejningen)

> [...]
>
> Og ikke mindst, hvis det drejer sig om størrer mængder; man slipper
> for en omhåndtering. (levering på paller)

Ja, det ved jeg godt. Men det her er sten jeg har fået gratis, så jeg må nok
yde lidt og køre dem væk selv.

Glenn