/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Problemer med gulvvarmen.
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-05 10:13

Hej.

Jeg har problemer med min gulvvarme, som ikke slår til i mit badeværelse.
Jeg har "Colibri" temperaturfølere og "CSI" termostater på ventilerne i "den
anden ende".
Er der nogen i gruppen, der har samme erfaringer med gulvvarme og/eller kan
nogen give gode råd til, hvordan jeg kan afhjælpe problemet?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Jan Andersen



 
 
HKN (29-11-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 29-11-05 16:16


"Jan Andersen" <avajbaSNABELAworldonline.dk> wrote in message
news:438c1ae7$0$1763$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har problemer med min gulvvarme, som ikke slår til i mit badeværelse.
> Jeg har "Colibri" temperaturfølere og "CSI" termostater på ventilerne i
> "den anden ende".
> Er der nogen i gruppen, der har samme erfaringer med gulvvarme og/eller
> kan nogen give gode råd til, hvordan jeg kan afhjælpe problemet?

Jeg kender ikke de omtalte mærker, men hvis det er trådløse termostater der
er tale om, så ved jeg at de (fleste) lukker, hvis de ikke er tilsluttet
strøm.

-Henrik



Ukendt (29-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-05 17:28

> Jeg kender ikke de omtalte mærker, men hvis det er trådløse termostater
> der er tale om, så ved jeg at de (fleste) lukker, hvis de ikke er
> tilsluttet strøm.
>
> -Henrik

Det er ikke et trådløst system; men fast installeret (permanent strøm) fra
huset blev bygget i 1999.
Kan man evt. "motionere" termostaterne eller findes der evt. andre tricks?

Mvh.
Jan



HKN (29-11-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 29-11-05 23:03

> Det er ikke et trådløst system; men fast installeret (permanent strøm)
fra
> huset blev bygget i 1999.
> Kan man evt. "motionere" termostaterne eller findes der evt. andre
tricks?

Og du er sikker på at der er strøm på den pågældende termostat?

Selvfølgelig kan den have sat sig fast, på samme måde som de gamle
radiatorventiler. Prøv at få en til at skrue op for føleren i det
pågældende
rum, og se/hør om der er reaktion på termostaten. Hvis der er, så bank
forsigtigt med en lille hammer på fordelerrøret der hvor ventilen sidder.

-Henrik


----------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 63 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Ukendt (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-05 07:54

> Og du er sikker på at der er strøm på den pågældende termostat?
>
> Selvfølgelig kan den have sat sig fast, på samme måde som de gamle
> radiatorventiler. Prøv at få en til at skrue op for føleren i det
> pågældende
> rum, og se/hør om der er reaktion på termostaten. Hvis der er, så bank
> forsigtigt med en lille hammer på fordelerrøret der hvor ventilen sidder.
>
> -Henrik

Jeg har målt, at der er strøm på og at den slukker, når jeg skruer ned for
føleren i rummet.
Jeg har prøvet at skrue "hætten" af, som får strøm fra føleren i rummet.
Herefter "pumpede" jeg selve lukkeveentilen på manifolden. Derfor må det vel
være den mekanisme, der sidder i "hætten", som skal presse ventilen imod
åben tilstand. Jeg kan ikke umiddelbart adskille denne. Er der en lille
elmotor i "hætten" som evt. kan hænge?

Mvh.
Jan



HKN (30-11-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 30-11-05 08:52


> Jeg har målt, at der er strøm på og at den slukker, når jeg skruer ned
for
> føleren i rummet.
> Jeg har prøvet at skrue "hætten" af, som får strøm fra føleren i rummet.
> Herefter "pumpede" jeg selve lukkeveentilen på manifolden. Derfor må det
> vel være den mekanisme, der sidder i "hætten", som skal presse ventilen
> imod åben tilstand. Jeg kan ikke umiddelbart adskille denne. Er der en
> lille elmotor i "hætten" som evt. kan hænge?

Ja, det er der. Du burde kunne se om der sker noget i hætten, hvis en
anden
skruer op/ned på den tilhørende termostat. Alternativt kan du tage en
hætte
fra en anden ventil (går ud fra at du har flere på samme fordeler) og
prøve
at regulere temp. fra dennes termostat.

-Henrik


----------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 63 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Gunnar (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Gunnar


Dato : 30-11-05 09:56

>> lille elmotor i "hætten" som evt. kan hænge?
>
> Ja, det er der. Du burde kunne se om der sker noget i hætten, hvis en
> anden
> skruer op/ned på den tilhørende termostat. Alternativt kan du tage en
> hætte
> fra en anden ventil (går ud fra at du har flere på samme fordeler) og
> prøve
> at regulere temp. fra dennes termostat.

Hej Må en anden komme med i diskutionene.
Jeg har et anlæg 8 ventiler af mærket Wirsbo, der er et par af dem jeg ikke
kan få til af åbne
kan hætten tages af dem? og hvordan? er der lige som på almindelige radiator
ventiler en stift under som måske skal have lidt massage?
Gunnar



Ukendt (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-05 10:50

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:438d691b$0$187$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> lille elmotor i "hætten" som evt. kan hænge?
>>
>> Ja, det er der. Du burde kunne se om der sker noget i hætten, hvis en
>> anden
>> skruer op/ned på den tilhørende termostat. Alternativt kan du tage en
>> hætte
>> fra en anden ventil (går ud fra at du har flere på samme fordeler) og
>> prøve
>> at regulere temp. fra dennes termostat.
>
> Hej Må en anden komme med i diskutionene.
> Jeg har et anlæg 8 ventiler af mærket Wirsbo, der er et par af dem jeg
> ikke kan få til af åbne
> kan hætten tages af dem? og hvordan? er der lige som på almindelige
> radiator ventiler en stift under som måske skal have lidt massage?
> Gunnar

Du er da hjertens velkommen.
På mit anlæg kan hætterne tages af ved, at man klemmer to knapper ind - og
de trykkes/klikkes bare på igen.
Når hætterne er taget af, kommer stiften til syne - og den kan man godt
motionere.
Jeg ved ikke, om der på nogle modeller sidder en sidder en skrue på hætten.

Til Henrik:
Jeg prøvede at bytte to af hætterne - det hjalp. Dvs. at den ene af dem ikke
fungerer
Mon det kan afhjælpes med banken med en skruetrækker e.lign. Hætterne ser ud
til at være samlet af to dele; men umiddelbart kan de ikke adskilles (de
skulle jo gerne kunne samles igen).

Mvh.
Jan



HKN (30-11-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 30-11-05 15:50



> Til Henrik:
> Jeg prøvede at bytte to af hætterne - det hjalp. Dvs. at den ene af dem
> ikke fungerer

Ja, så er det muligvis en defekt elmotor?

> Mon det kan afhjælpes med banken med en skruetrækker e.lign. Hætterne
ser
> ud til at være samlet af to dele; men umiddelbart kan de ikke adskilles
> (de skulle jo gerne kunne samles igen).

Jeg kender ikke til de respektive hætter - men det er et forsøg værd. Det
kan jo være at det bare er noget skidt der sidder i klemme.

-Henrik


----------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 64 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Ukendt (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-05 18:12


"HKN" skrev:

> Ja, så er det muligvis en defekt elmotor?
Ja, desværre.

>> Mon det kan afhjælpes med banken med en skruetrækker e.lign. Hætterne
> ser
>> ud til at være samlet af to dele; men umiddelbart kan de ikke adskilles
>> (de skulle jo gerne kunne samles igen).
>
> Jeg kender ikke til de respektive hætter - men det er et forsøg værd. Det
> kan jo være at det bare er noget skidt der sidder i klemme.
Tjah. Jeg prøver.

Tak for hjælpen!

Mvh.
Jan



Gunnar (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Gunnar


Dato : 04-12-05 09:28

>>
>> Hej Må en anden komme med i diskutionene.
>> Jeg har et anlæg 8 ventiler af mærket Wirsbo, der er et par af dem jeg
>> ikke kan få til af åbne
>> kan hætten tages af dem? og hvordan? er der lige som på almindelige
>> radiator ventiler en stift under som måske skal have lidt massage?
>> Gunnar
>
> Du er da hjertens velkommen.
> På mit anlæg kan hætterne tages af ved, at man klemmer to knapper ind - og
> de trykkes/klikkes bare på igen.
> Når hætterne er taget af, kommer stiften til syne - og den kan man godt
> motionere.
> Jeg ved ikke, om der på nogle modeller sidder en sidder en skrue på
> hætten.

Hej.
Nu har jeg forsøgt med at tage hætterne af, det kan jeg ikke
Der er 2 knapper på siden som kan trykkes ind, men skal de skrues af , eller
bare løftes af
jeg har forsøgt begge dele, men måske ikke hårdt nok, men det er jo rart at
vide hvad de skal før man tager hårdt fat. Det at ventil hætten hæver sig er
vel ingen sikkerhed for at ventiler også åbner.
Gunnar



HKN (30-11-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 30-11-05 15:48



>
> Hej Må en anden komme med i diskutionene.
> Jeg har et anlæg 8 ventiler af mærket Wirsbo, der er et par af dem jeg
> ikke kan få til af åbne
> kan hætten tages af dem? og hvordan? er der lige som på almindelige
> radiator ventiler en stift under som måske skal have lidt massage?

Jeg kender ikke Wirsbo fordelerrør, men ofte så skal man blot dreje hætten
yderligere når man lukker for ventilen (altså mod uret), så skruer man den
af gevindet.

-Henrik


----------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 64 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste