|
| coca-cola Vs. pepsi Fra : René Hvid |
Dato : 26-11-05 20:25 |
|
Hej NG
Jeg har en diskussion med en bekendt om hvorvidt det er coca-cola eller
pepsi der er størst i usa, altså hvilket mærke bliver der solgt mest af.
Håber der er en af jer der kender svaret.
--
Rene Hvid Pedersen
Alias "Benneweis"
www.ulvenemc.dk
-:I never met a kid I liked:-
| |
Kim Schulz (26-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Schulz |
Dato : 26-11-05 20:45 |
|
On Sat, 26 Nov 2005 20:24:36 +0100
"René Hvid" <dsl210448@vip.cypercity.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en diskussion med en bekendt om hvorvidt det er coca-cola
> eller pepsi der er størst i usa, altså hvilket mærke bliver der solgt
> mest af. Håber der er en af jer der kender svaret.
>
I 2004 lå coca cola's markedsandel på omkring 43% mens Pepsi's kun var
på omkring 32%. Dette forhold vil jeg mene er stort set uændret i dag,
og hvis ikke så er det med et udfald til coca colas fordel.
(har i sommers været en tur i San Francisco og der så vi kun pepsi nogle
få gange på 14 dage)
| |
jubija@yahoo.dk (27-11-2005)
| Kommentar Fra : jubija@yahoo.dk |
Dato : 27-11-05 03:34 |
|
On Sat, 26 Nov 2005 20:44:40 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
>On Sat, 26 Nov 2005 20:24:36 +0100
>"René Hvid" <dsl210448@vip.cypercity.dk> wrote:
>
>
>>
>
>I 2004 lå coca cola's markedsandel på omkring 43% mens Pepsi's kun var
>på omkring 32%. Dette forhold vil jeg mene er stort set uændret i dag,
>og hvis ikke så er det med et udfald til coca colas fordel.
>(har i sommers været en tur i San Francisco og der så vi kun pepsi nogle
>få gange på 14 dage)
De hhv. 43 % og 32 % er dog de to firmaers andel af det samlede
softdrink marked i USA.
For Coca-Colas vedkommende er det nemlig "kun" mellem 30-35 procent af
firmaets samlede salg, der rent faktisk er cola (forskellige
varianter).
Resten er alle mulige andre softdrinks som Sprite, Powerade,
frugtjuice, dansk vand (eller hvad det nu hedder derovre)
færdigblandet saftevand,
Den mest populære softdrink i USA er dog stadig den almindelige
Coca-Cola med en markedsandel på 18 %, mens den alm. Pepsi har 11,5 %
af markedet.
| |
Fatter Brik (30-11-2005)
| Kommentar Fra : Fatter Brik |
Dato : 30-11-05 17:15 |
|
Spændende læsning om Cola-krigen er en bog med titlen "Og den anden slog
øjnene ned"....husker ikke forfatteren (Iacola)....andre kan måske
supplere....
:)
| |
|
|