Preferences med sære navne?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-06-01 22:50

Hej alle

I min (Mac OS 9.1) System Folder:Preferences mappe ligger der filer med
navne som:

sFøk"`âX"h''
og
sI'C"`AX"'h''

(nogle af ovenstående er ændret til ' da Suppen ellers ikke ville
tillade dem)

Uhmm, hvilket program laver dem?
De har creator kode 'MACS' men masser af programmer laver dem (i følge
http://tcdb.tripod.com/)

Jeg har prøvet at slette dem, og så dukker de op - en af gangen - i
løbet af nogle dage. Jeg kunne selvfølgelig sætte mig for at overvåge
Preferences mappen, men det er nu lidt lettere at spørge her først

Jeg har dog checket de programmer jeg bruger mest, nemlig: Entourage,
MacSOUP, IE 5, Gerry's ICQ og SoundJam. Det lader ikke til at være nogle
af dem.

Mojn, Thomas

--
I never see this quoted about Steve, but they once asked Andy Grove who
he most admired in the PC industry, and he said, "One guy: Steve Jobs.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-01 02:48

Hej Thomas

Prøv at åbne dem med BBEdit Lite og se, om de indeholder et programnavn
eller lignende oplysninger.

Har du prøvet at køre et viruscheck, om du skulle have fået en 'Graphics
Accelerator' virus?

mvh. Erik Richard

Thomas Boelskifte wrote:

> [...]
>
> Jeg har dog checket de programmer jeg bruger mest, nemlig: Entourage,
> MacSOUP, IE 5, Gerry's ICQ og SoundJam. Det lader ikke til at være nogle

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 11-06-01 14:50

> Prøv at åbne dem med BBEdit Lite og se, om de indeholder et programnavn
> eller lignende oplysninger.

Det har jeg prøvet, de er helt tomme.

> Har du prøvet at køre et viruscheck, om du skulle have fået en 'Graphics
> Accelerator' virus?

Norton AntiVirus melder "No prblems found". Hmm, nu prøver jeg at slette
dem og så holde Preferences mappen åben i den ene side af skærmen. Så
kan jeg jo hygge mig med at holde øje med den

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-06-01 09:17

On Sun, 10 Jun 2001 23:49:36 +0200, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1eut7z8.1hnjb7ij1ew54N%engineering@boelskifte.dk>):

> [...]
>
> Jeg har dog checket de programmer jeg bruger mest, nemlig: Entourage,
> MacSOUP, IE 5, Gerry's ICQ og SoundJam. Det lader ikke til at være nogle

Kære Thomas!
Jeg har også set volapyk'et dukke op i extension manager, og troede, at jeg
havde en font, der lavede rod i det, det har jeg nemlig prøvet en gang før
(AppleWorks lignings-font), så jeg smed scorefont og alt overflødigt ud, men
volopyk'et blev ved med at være der. Det er skide irriterende.

- selvmojn

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 11-06-01 10:58

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Uhmm, hvilket program laver dem?

Uhmm, jeg tænkte på, måske kunne det være et eller andet Language Kit?

Engang da jeg for sjov installerede hebraiske language kits mv, var der
i hvert fald en masse aggeri i extensions...

--
Christian

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-06-01 22:42

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Uhmm, jeg tænkte på, måske kunne det være et eller andet Language Kit?
>
> Engang da jeg for sjov installerede hebraiske language kits mv, var der
> i hvert fald en masse aggeri i extensions...

Nej da, sikke noget

Anyways det lader til det er OS X relateret, det skete i hvert fald lige
nu, efter en reboot ind i X. Jeg bruger ikke min daglige System 9.1
folder til X, men hvem ved hvad der sker under overfladen.

Anyways er der noget galt med min X, den nægter ind i mellem at boote
tilbage i 9.1. Kan kun klares med en boot fra en CD, og så vælge
startdisk og genstarte. Må hellere få installeret en frisk X snarrest.

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy