vindafstivning af tagkonstruktion?
Fra : Torben

Dato : 23-11-05 08:19

Hej gruppe,

mit hus fra 1955 har ingen vindafstivning i tagkonstruktionen ifbm. et
uudnyttet loftsrum. Jeg har set, bla. i Jem og Fix, at de har sådan
nogle metal-hulbånd. Kan jeg ikke skrue sådan en fætter på inden at
jeg forskaller og sætter gips op?

mvh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 09:33

Torben wrote:
> [...]
> uudnyttet loftsrum. Jeg har set, bla. i Jem og Fix, at de har sådan
> nogle metal-hulbånd. Kan jeg ikke skrue sådan en fætter på inden at

Jeg ved ikke om man bare kan skrue dem op, men du skal være opmærksom
på at der er to slags, det ene er det såkaldt patentbånd, det er
IKKE sådan et du skal bruge, de er alt for klein. Det skal være
rigtige vindbånd.
Hvis du er i tvivl så køb dem et sted hvor de kan hjælpe dig.

--

Christian

Fra : fisherprice

Dato : 23-11-05 19:57

Man kan sige at huset holder i dag og har gjort det i mange år, så den
vælter nok ikke. Når du sætter gipsen op afstiver du tagkonstruktionen,
så du forbedrer sådan set konstruktionen alene ved gipsen.

http://www.kandu.dk/

Fra : fisherprice

Dato : 24-11-05 22:01

....men det bør vurderes nærmere - der kan være andre ting der spiller
ind!

http://www.kandu.dk/