Kontrol af radiatorventil
Fra : Jens Kristensen

Dato : 19-11-05 21:42

Hej

Hvordan tjekker man om en termostatstyret radiatorventil virker. måske et
dumt spørgsmål, men jeg synes at vores radiator kører på fuld hammer
konstant selv om vi har sat den på posi. 3. Vi kan selvfølgelig lukke
manuelt for radiatoren, men den skulle jo selv styre temp. reguleringen. Er
der en hurtig og fix metode?

/Jens

Fra : Max

Dato : 19-11-05 22:06

Hej Jens

> Hvordan tjekker man om en termostatstyret radiatorventil virker. måske et

Jeg har bemærket at mine skruer ned når jeg hænger et håndklæde
over enden af radiatoren og ud over ventilen.

Mvh Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-05 23:32

Jens Kristensen wrote:

> Hvordan tjekker man om en termostatstyret radiatorventil virker.

Du kan skrue så tilpas langt ned for termostaten, at den lukker radiatoren,
når vinduet er lukket. Luk så vinduet op og tjek om radiatoren så bliver
varm.

På denne tid af året bør det ikke tage ret lang tid for termostaten at
opdage det åbne vindue.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : jpo

Dato : 20-11-05 08:06

"Jens Kristensen" <xxx@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konstant selv om vi har sat den på posi. 3. Vi kan selvfølgelig lukke
> manuelt for radiatoren, men den skulle jo selv styre temp. reguleringen.

Den kan have sat sig fast.

Afmonter følehovedet og arbejd med den lille stift indenunder.
Den skal kun kunne arbejde1-2 mm

jpo

Fra : Jens Kristensen

Dato : 20-11-05 13:34

Tak for jeres svar. Jeg vil afprøve idag. God søndag...
/Jens