HP 4MV og Tiger?
Fra : Søren Mogensen

Dato : 19-11-05 14:51

Jeg har i nu to dage bøvlet med at få min gamle trofaste HP 4MV
arbejdshest til at virke på min G4 med Tiger 10.4.3.
De er forbundet med et Ethernetkabel - og det hele virkede med Panter
(AppleTalk).
Nu kan det hverken lade sig gøre med AppleTalk eller IP-print.

Er der mon nogen, der kan hjælpe med et fif?

vh
Søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-05 16:33

On 2005-11-19 14:50:43 +0100, Søren Mogensen <smo@post3.tele.dk> said:

> [...]
> (AppleTalk).
> Nu kan det hverken lade sig gøre med AppleTalk eller IP-print.
>
> Er der mon nogen, der kan hjælpe med et fif?

Slå Appletalk til på Mac'ens netkort, slå dernæst Appltalk til i
programmet Biblioteksindstilling for at kunne browser dit Appletalk
netværk.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Søren Mogensen

Dato : 21-11-05 23:04

In article <p5t353-4r.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Slå Appletalk til på Mac'ens netkort, slå dernæst Appltalk til i
> programmet Biblioteksindstilling for at kunne browser dit Appletalk
> netværk.

Det er desværre ikke tilstrækkeligt. Hvis jeg reparerer disken med
Diskværktøj, kan jeg være heldig at den kan finde printeren. Men når jeg
så starter op dagen efter, så melder den at der ikke er forbindelse til
printeren. Forbandet...

Søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-05 08:38

S?ren Mogensen <smo@post3.tele.dk> wrote:

> Det er desv?rre ikke tilstr?kkeligt.

Det er i al fald en _forudsætning_ for at du kan bruge en appletalk
printer.

> Hvis jeg reparerer disken med
> Diskv?rkt?j, kan jeg v?re heldig at den kan finde printeren.

reperation af tilladelser _kan_ ikke have betydning for dette problem.
Dit problem må skyldes noget andet.

> Men n?r jeg
> s? starter op dagen efter, s? melder den at der ikke er forbindelse til
> printeren. Forbandet...

Hvordan ser dit netværk ud?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-11-05 22:53

On Sat, 19 Nov 2005 14:50:43 +0100, Søren Mogensen wrote:

> Er der mon nogen, der kan hjælpe med et fif?

Der er naturligvis lys i lamperne på netværkportene i hhv printer og
hub/switch, ikke?

Har din printer tilfældigvis resat sig selv?
Det har jeg været udsat for et par gange med HP-printere og de var ikke
nemme at finde igen bagefter.

--
MVH
osv...

Fra : Søren Mogensen

Dato : 23-11-05 21:11

In article <pan.2005.11.22.21.52.52.421359@mail.is>,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>
> Har din printer tilfældigvis resat sig selv?
> Det har jeg været udsat for et par gange med HP-printere og de var ikke

"Lys i lamperne på netværksportene.."
Printeren er tændt(før jeg tænder computeren) og koblet til computerens
PCI-kort via Ethernet Cross-over kabel.
Jeg har først haft problemet efter at jeg gik over til Tiger. Samtidig
købte jeg en ekstern Firewire LaCie harddisk - og den begynder af og til
at "summe", når jeg prøver at printe..!?

Mht. reset: jeg prøvede faktisk (e f t e r at der opstod problemer) at
resette printeren helt bevidst - kanske jeg har gjort det sværere ved
den manøvre. Der er jo en allerhulens masse parametre i dyret..

vh
søren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-05 22:37

On 2005-11-23 21:11:24 +0100, Søren Mogensen <smo@post3.tele.dk> said:

> "Lys i lamperne på netværksportene.."
> Printeren er tændt(før jeg tænder computeren) og koblet til computerens
> PCI-kort via Ethernet Cross-over kabel.

Er appletalk aktiveret på det rette netkort? Det lyder som om du har
flere netkort i maskinen. Hvorfor bruger du iøvrigt ikke en switch frem
for en direkte forbindelse (det er sjældent videre stabilt)

Hvad siger dien logfiler egentylig mht aktivering af appletalk?

> Jeg har først haft problemet efter at jeg gik over til Tiger. Samtidig
> købte jeg en ekstern Firewire LaCie harddisk - og den begynder af og
> til at "summe", når jeg prøver at printe..!?

Det har intet m. FW disken at gøre.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-11-05 23:31

On Wed, 23 Nov 2005 21:11:24 +0100, Søren Mogensen wrote:

> "Lys i lamperne på netværksportene.."
> Printeren er tændt(før jeg tænder computeren) og koblet til computerens
> PCI-kort via Ethernet Cross-over kabel.

Der plejer at være et par lamper i forbindelse med netværksportene (det
er de huller du putter kablet i). Hvis der ikke er lys i lamperne, har du
ikke forbindelse til printeren.

> Jeg har først haft problemet efter at jeg gik over til Tiger.

Det er ikke nødvendigvis det der har gjort udslaget, men hvilken
IP-adresse har Mac og printer?

> Samtidig
> købte jeg en ekstern Firewire LaCie harddisk - og den begynder af og til
> at "summe", når jeg prøver at printe..!?

Du mener at disken spinner op?

> Mht. reset: jeg prøvede faktisk (e f t e r at der opstod problemer) at
> resette printeren helt bevidst - kanske jeg har gjort det sværere ved
> den manøvre. Der er jo en allerhulens masse parametre i dyret..

Det er få af dem der har betydning.
--
MVH
osv...