Hvid hvede... er der nogen der har nogle e~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 19-11-05 12:10

Jeg har pt. gang i noget madbrød lavet blandt andet med hvid hvede, men jeg
blev da lidt nysgerrig og ville høre om jeres erfaringer med det mht smag,
hæveevne/tid m.m. Skal nok selv fortælle hvordan det gik med mit projekt når
det engang er færdigt

--
Mvh Mads
----

Fra : Hauge

Dato : 19-11-05 13:12

Hej
Mads Thorning Pedersen wrote:
> Jeg har pt. gang i noget madbrød lavet blandt andet med hvid hvede,

Hvad dælen er det? Jeg synes ellers at alt det hvede jeg bruger, er hvidt..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051119121153@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 19-11-05 17:06

> Hej
>
> Hvad dælen er det? Jeg synes ellers at alt det hvede jeg bruger, er
> hvidt..

Det er noget med, at "alm." hvedekorn er let rødlige (ved dog ikke hvilken
del af kornet det er), mens hvide hvedekorn er hvide hele vejen igennem. I
følge teksten på posen har hvid hvede 3 gange så mange fibre som alm. hvede,
mens brød bagt med hvid hvede skulle smage som alm. hvede men have næsten
samme egenskaber (formentlig ernæringsmæssigt) som rugbrød.
Schulstad (der også har leveret den pose jeg sidder med lige nu) reklamerer
bl.a. for "hvid hvede-brød" med sloganet "hvidt brød med god samvittighed"
(frit fra hukommelsen)

Smagsmæssigt bliver jeg meget klogere i aften. Problemet er så nok bare, at
den tilhørende øvrige gode mad og rødvin vil gøre mig tilsvarende dummere

Mvh Mads

Fra : Emil

Dato : 19-11-05 21:18

On Sat, 19 Nov 2005 13:11:48 +0100, Hauge wrote:

>Hvad dælen er det? Jeg synes ellers at alt det hvede jeg bruger, er hvidt..

Kig her:
<http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=271017>

m.v.h. Emil

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-11-05 14:57

[Emil | Sat, 19 Nov 2005 21:17:43 +0100]

>Kig her:
><http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=271017>

Nemlig - noget af et reklamestunt :(

Jeg synes deruover at det er ubehageligt at spise brød kun bagt på hvid
hvede - jeg oplever en let ubehagelig kløe i ganen.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-05 21:23

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> wrote in
message news:437f081f$0$1762$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> det mht smag, hæveevne/tid m.m. Skal nok selv fortælle hvordan det
> gik med mit projekt når det engang er færdigt

Schulstads hvidhvede-bagværk er der ikke meget nyt ved, men der er
lidt mere fibre, så de startede med at kalde det
LIGE SÅ SUNDT SOM RUGBRØD

Nu har de neddæmpet reklamesloganet - og det jeg har købt og smagt er
især bagt på en spændende løs måde.

At sundhed opnås er der ikke belæg for, og ciabatto-rundstykker synes
jeg smager bedre.