Andefedt - Hvor kan det købes?
Fra : Lalala

Dato : 18-11-05 00:59

Hej

Jeg skal bruge andefedt til confit de canard - jeg er ikke så vild med
kun at bruge svinefedt til formålet. Jeg har jagtet rundt til diverse
slagtere og supermarkeder for at finde andefedt, men uden held. Enkelte
gange har jeg fundet det i supermarkeder med delikatesseafdeling. Er
der nogen der kan fortælle mig hvor man kan opstøve andefedt i
københavnsområdet?

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-11-05 02:53

Irma har det helt sikkert (det er dog ret dyrt). Vil gætte på at Iso har det
også.

Ellers gør som jeg - køb en and til 60 kr i Fakta og steg den i ovnen. Hæld
fedtet gennem en si i et glas mens det er varmt. Så har du lækker and til 2
dage og ordentlig andefedt til lang tid. Og det er trods alt sådan alle
opskrifter med andefedt har været tænkt fra starten...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-11-05 15:05

Lalala wrote:

> [...]
> gange har jeg fundet det i supermarkeder med delikatesseafdeling. Er
> der nogen der kan fortælle mig hvor man kan opstøve andefedt i

Du har allerede fået et godt råd, men ellers kan jeg da supplere og
sige, det kan fås i Magasin. Desuden kan det bestilles hos enhver
ordentlig slagter, hvis man er ude en lille uges tid før, alt efter,
hvornår slagterne kører på kødtorvet.

Og så kan det naturligvis fås i Inco, hvis man har kort dertil.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Soren.Kongstad@gmail~

Dato : 18-11-05 17:38

Lalala skrev:

> [...]
> gange har jeg fundet det i supermarkeder med delikatesseafdeling. Er
> der nogen der kan fortælle mig hvor man kan opstøve andefedt i

Vi har netop idag købt 0,5 L andefedt for kr 25 hos slagter P.E.
Larsen i Holmbladsgade. (Vi er ved at koge cnfit af fasan)

/Søren

Fra : Peter Westh

Dato : 18-11-05 20:23

<Soren.Kongstad@gmail.com> skrev i en meddelelse
Vi har netop idag købt 0,5 L andefedt for kr 25 hos slagter P.E.
Larsen i Holmbladsgade. (Vi er ved at koge cnfit af fasan)

Confit af fasan, er det godt?

/P

Fra : Max

Dato : 18-11-05 22:40

Hej Søren

>Vi har netop idag købt 0,5 L andefedt for kr 25 hos slagter P.E.
>Larsen i Holmbladsgade. (Vi er ved at koge cnfit af fasan)

Nu kunne det jo være interesant at vide hvad by det
drejer sig om .

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 19-11-05 00:30

> Nu kunne det jo være interesant at vide hvad by det
> drejer sig om .

Bare et gæt

http://www.google.dk/search?hl=da&q=slagter+P.E.+Larsen+i+Holmbladsgade&meta=

--
Padre

Fra : Max

Dato : 19-11-05 10:45

Hej

> Bare et gæt

http://www.google.dk/search?hl=da&q=slagter+P.E.+Larsen+i+Holmbladsgade&meta=

Tænkte nok at det var en gang Københavnerri.

Mvh Max

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 19-11-05 11:22

> Hej
>
> Tænkte nok at det var en gang Københavnerri.

Tråden startede faktisk med, at der blev spurgt om 'hvor man kan opstøve
andefedt i
københavnsområdet'. Så er det vel logisk nok, at svarene koncentrerer sig
om
andefedt i Københavnsområdet.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Soren.Kongstad@gmail~

Dato : 19-11-05 12:47

Så vidt jeg ved er der kun en holmbladsgade i København - jeg kan
ikke se hvad problemet er?

ville du sende hende ud af byen efter fedt?

/Søren

Fra : Lalala

Dato : 21-11-05 18:39

1000 tak for de gode råd.

Jeg var heldig i ISO (i delikatesseafdelingen). Der kunne de i øvrigt
fortælle at de sælger andefedt i november/december, men ikke resten
af året.

Næste gang vil jeg bestemt kigge ind til slagteren i Holmbladsgade -
det lyder som en yderst rimelig pris

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-11-05 16:07

[Lalala | 21 Nov 2005 09:39:01 -0800]

>Jeg var heldig i ISO (i delikatesseafdelingen). Der kunne de i øvrigt
>fortælle at de sælger andefedt i november/december, men ikke resten
>af året.

Godt at høre. Var prisen rimelig?

Mvh René
www.rene.hjorth.com