Montere Danfoss termostat på radiator igen
Fra : totally81@hotmail.co~

Dato : 17-11-05 17:17

Hej, jeg har vredet termostaten på min radiator af for at pille ved
den lille tap bagved så jeg kunne få varme i radiatoren igen, nu kan
jeg bare ikke få sat termostaten på igen, jeg har prøvet at vride
den på men den vil ikke helt i bund, nogle ideer til hvordan den skal
sættes på?
Jeg havde skruet den på "5" inden jeg pillede den af så der er meget
varmt i mit værelse i øjeblikket. :)

Fra : Gunnar

Dato : 17-11-05 17:27

<totally81@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej.
Hvis det bare er hovedet, så skal det vist bare trykkes på når det vender
rigtigt
vrik lidt med det og spændebåndet er ordentlig løs, du har vel ikke bøjet
tappen.
Skru termostaten helt op så er det lettere
Gunnar

Fra : totally81@hotmail.co~

Dato : 17-11-05 17:37

Jep jeg sætter termostaten/håndtaget på 5 og prøver at vrikke den
på, men jeg kan kun få sat den løst på og så regulerer den
ingenting når jeg drejer den. Hm, jeg kan simpelthen ikke trykke den
længere ind, de sidste par millimeter.
Nej, tappen er ikke bøjet.

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-05 17:54

<totally81@hotmail.com> wrote in message
[...]

Hvis det er en ældre model, skal den spændes fast med en skruetrækker
samtidig med, at du trykker ind, og der nogle "riller" som skal stå ud for
hinanden inden du skubber termostaten på plads. Hvad mener du med, at den
ikke regulerer noget, når du drejer? Den skal skubbe tappen længere ind når
du drejer. Det burde du kunne se i nogle udskæringer.

mvh
Preben

Fra : totally81@hotmail.co~

Dato : 17-11-05 18:44

"Hvad mener du med, at den
ikke regulerer noget, når du drejer? "

Nå jeg drejer på termostaten efter at have vredet den på, så
følger den sorte sokkel bare med rundt, det lader ikke til at jeg kan
få soklen helt ind.

Har uploadet et billede:

http://www.badongo.com/pic.php?file=termostat__2005-11-17_termostat.JPG

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-11-05 21:39

> [...]
>
> Nå jeg drejer på termostaten efter at have vredet den på, så
> følger den sorte sokkel bare med rundt, det lader ikke til at jeg kan

Hvis den kan køre med rundt, så har du ikke ramt rillen. termostaten skal
sidde med pilen opad
--
*** Calle ***

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-11-05 21:40

> [...]
>
> Nå jeg drejer på termostaten efter at have vredet den på, så
> følger den sorte sokkel bare med rundt, det lader ikke til at jeg kan

Du skal lige dreje det sorte mod uret intil det sir klik, så kan du sætte
den på.
--
*** Calle ***

Fra : Leonard

Dato : 17-11-05 18:53

totally81@hotmail.com wrote:

>Jeg havde skruet den på "5" inden jeg pillede den af så der er meget
>varmt i mit værelse i øjeblikket. :)

Det var der nu blevet alligevel, for uden termostat åbner ventilen
helt.

Du skal dreje termostaten op på max og holde den med den ene hånd mens
du drejer den sorte krans med den anden. Så åbner det der skal holde
den på plads sig og du kan nu skubbe termostaten ind på plads, mens du
holder vridet åbent. Når den er inde på plads slipper du og den holder
sig fast.
--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : totally81@hotmail.co~

Dato : 17-11-05 18:58

YES SIR! Så blev jeg SÅ klogere...

Tusind tak til Leonard og jer andre for svar.

Fra : totally81@hotmail.co~

Dato : 17-11-05 19:02

Hej, jeg har uploadet et billede af den.

http://www.badongo.com/pic.php?file=billede__2005-11-17_IMG_1051+Large.JPG

"Hvad mener du med, at den
ikke regulerer noget, når du drejer?"

Den sorte sokkel drejer bare med rundt når jeg drejer på den.

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-11-05 21:37

> [...]
> sættes på?
> Jeg havde skruet den på "5" inden jeg pillede den af så der er meget
er det den model med spændebånd, eller den med klik system
--
*** Calle ***