Og hvis og hvis min...
Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-05 16:14

Rygterne svirer om en nye intel Imacs og minis til januar.
Nu har jeg lige bestilt en ny Imac G5 20". Jeg er ligeglad m.h.t at
kunne køre MS XP o.s.v., men jeg vil føle mig snydt hvis de nye
maskiner vil køre væsentligt hurtigere, end mit nyindkøbte dyr.
Hvad kan man forvente at de nye førstegenerations Minis og Imacs med
hensyn til hastighed. Vil de være væsentligt hurtigere?

vh
Mogens

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-11-05 16:58

Mogens Hansen <mogenshansen@save2web.dk> wrote:

> [...]
> kunne køre MS XP o.s.v., men jeg vil føle mig snydt hvis de nye
> maskiner vil køre væsentligt hurtigere, end mit nyindkøbte dyr.

Så afbestil den dog.
Din iMac bliver vel ikke langsommere af en anden model er hurtigere!

Folk har brugt samme argumentation de sidste 20 år.
At man føler sig snydt, hvis de er nye, hurtigere modeller lige om
hjørnet. Det er der _altid_.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-11-05 22:07

> Folk har brugt samme argumentation de sidste 20 år.
Nej, 2000:
Tjek biblen, nye testamente, Jesu lignelser.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-05 17:05

Ja, selvfølgelig er nye modeller hurtigere. Men nu var spørgsmålet
om de intel proc. der kan forventes i de nye maskiner , er hurtigere
end G5 proc.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-11-05 23:31

In article <1132243478.917817.107060@g49g2000cwa.googlegroups.com>, Mogens Hansen wrote:
> Ja, selvfølgelig er nye modeller hurtigere. Men nu var spørgsmålet
> om de intel proc. der kan forventes i de nye maskiner , er hurtigere
> end G5 proc.

Ikke til at afvikle PowerPC programmer. Men til at afvikle nye
native programmer vil de være det. Så hvis du lever og ånder i iLife
programmerne, så vent. Hvis det er Photoshop m.m., så vent til der
kommer in Macintel version.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-11-05 17:17

> [...]

> Hvad kan man forvente at de nye førstegenerations Minis og Imacs med
> hensyn til hastighed. Vil de være væsentligt hurtigere?

Det er usandsynligt at iMac G5 (iSight) bliver udfaset i Januar efter
kun 3 måneder på markedet. Rygtesmedene skyder med spredehagl for tiden.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-05 17:32

> [...]
> Hvad kan man forvente at de nye førstegenerations Minis og Imacs med
> hensyn til hastighed. Vil de være væsentligt hurtigere?

end en iMac: nej, sansynligvis lidt langsommere. Dernæst vil de fleste
applikationer (PPC) skulle afvikles gennem rsetta emualtoren. Der er
en grund til at Apple først regner med at have en erstatning for deres
stationære G5 produkter klar i 2007.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 17-11-05 17:48

Lad være med at købe en computer - nogensinde.

Computerne bliver desværre hele tiden hurtigere, så jeg tror aldrig du
bliver tilfreds :(

/JD

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-05 18:08

OK..Det var det svar jeg håbede på
Så har dyret forladt Shanghai Det er godt nok hurtigt, jeg
bestilte den tirsdag i Applestore.
Jeg går ud fra at transporten foregår med fly, så sidst i næste
uge, hvis jeg er heldig
vh

Fra : Erik Dan

Dato : 17-11-05 20:26

"Mogens Hansen" <mogenshansen@save2web.dk> wrote in message
[...]
--------------------------
Kommer du så ikke med en "anmeldelse" når du har modtaget den , jeg er
specielt interesseret i hvordan lyd(støj) niveauet er og skærmens kvalitet.

/ Dan

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 18:27

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> Hvad kan man forvente at de nye førstegenerations Minis og Imacs med
> hensyn til hastighed. Vil de være væsentligt hurtigere?

INTeL platformene kan formentligt levere mere rå kraft ja, men
økosystemet udenom taget i betragtning (rosetta og hvad der ellers måtte
være af teknologier der ikke er gennemtestet på samme måde 'in the
wild') tror jeg ikke din iMac vil være sløv i forhold til de første
Mactels....

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-11-05 15:06

Fik den i går torsdag ...20"/2.1Ghz/ 1.5Gb Ram.
Den er stort set lydløs, eller også er jeg ved at blive døv ...nu
kan jeg pludselig høre min ext. Maxtor FW HD som jeg har gemt væk
under mit skrivebord.
Overlækker skærm med høj lysstyrke, jeg skruede ned til ca. 3/4 af
max, da der virkelig er knald på.
Alt i alt en perfekt computer, efter min smag.
Højtalerne er OK, men jeg kunne bedre lide lyden i mine gamle
kuglehøjtalere der kom med Imac g4/800, men dem kan jeg vel ikke bruge
på den nye maskine? Der er stik til hovedtelefon/optical out og en
line in.
Alt var preinstalleret og med migration assistant var maskinen sat op
på no time.
Software og OS er på 2 DL DVD'er.
Bare spørg, hvis I vil vide mere.

vh

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-11-05 18:24

Jo da
Jeg fik den i torsdag. Perfekt computer, efter min mening.
Den er Stort set lydløs ( ellers også er jeg ved at være døv).
Superflot skærm, næsten for kraftig lydstyrke, men det kan man jo
bare skrue ned for. Hellere for meget end for lidt.
Migration assistant overførte programmer o.s.v fra min gamle g4/800
på et øjeblik også kørte den bare . Jeg har fået 1.5Gb ram i
maskinen fra apple, og det ser ud til at passe fint til maskinen.
Lyden er OK, men jeg kunne bedre lide lyden i mine gamle
kuglehøjtalere, men de kan vist ikke bruges på den nye Imac?(Stikket
passer ikke).
Til gengæld har jeg fået optisk udgang til min minidisc, det er cool

Isight er skægt lege med, bl.a bliver man ved første opstart af
maskinen bedt om tage et portræt til brugerlogin, blæret Isight
dur ikke i Imovie, men der skulle være en update på vej. Man kan
optage i QT player, hvis man er Pro bruger.
Software kommer på 2 DL DVD'er (ilife05' m.m.)
Alt i alt en helstøbt maskine uden børnesygdomme, som plager rev.A og
rev.B.
Spørg løs, hvis der er noget I vil vide.
vh