/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
struct i rom
Fra : Panduro


Dato : 17-11-05 14:24

Hej
Jeg har lige et andet spørgsmål.
Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
kun counterA, der skal ligge i ram'en.
P.F.H.T.



struct SpdxMenuTemplate {
char MenuNr;
char *Name;
struct SpdxMenuTemplate *UpMenu;
int *PlacePointer;
};

int CounterA;

struct SpdxMenuTemplate menuA,menuB;

struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};




 
 
Ivan Johansen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Ivan Johansen


Dato : 17-11-05 18:27

Panduro wrote:
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.

Det gør du sandsynligvis ved at skrive:
const struct SpdxMenuTemplate menuA, menuB;


Ivan Johansen

Mogens Hansen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 17-11-05 18:29


"Panduro" <xx@xx.xx> wrote in message
news:437c846a$0$158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.

Det er implementeringsspecifikt - så det er nok en god ide at kigge i
manualen til din compiler/linker.

[8<8<8<]
> struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};

Det skal nok erklæres "const" for at have en chance for at ligge i ROM.

Venlig hilsen

Mogens Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste