Vildand i Contreu?
Fra : jce

Dato : 16-11-05 17:52

Hvordan flambere man en vildand i dette stads Har tænkt mig lige at
brune den først og så tilberede den i gryden....

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-05 16:36

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvordan flambere man en vildand i dette stads Har tænkt mig lige
> at brune den først og så tilberede den i gryden....

Henkognings-konserverede figner har jeg set forsøgt flamberet med
Cointreu, men dåsen blev taget lige ud af køleskabet og det tynde lag
likør brændte ikke mange sekunder.

Hvis du har brunet anden færdig
og lægger i flad skål den skoldhede and , og fordeler over den en sø
af likør, så kan du nok få den interessante cirkusoplevelse ved
middagsbordet - smagen ændres vist aldrig af det flamboyante ritual

Er ikke al vildt trannet og behøver stærke enebær og rødvins sager?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-11-05 16:58

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> on torsdag 17. november 2005 at 16:35 +0100
wrote:
> [...]
>af likør, så kan du nok få den interessante cirkusoplevelse ved
>middagsbordet - smagen ændres vist aldrig af det flamboyante ritual

Så må dine smagsløg være meget hærdede. Naturligvis ændres smagen af
flambering.

>Er ikke al vildt trannet og behøver stærke enebær og rødvins sager?

Næh, det er alt vildt ikke.
Noget fuglevildt er, eksempelvis edderfugle - som det desværre er nærmest
umuligt at få fat på nu om dage.
Men almindelig gråand har jeg aldrig oplevet som trannet.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-11-05 21:48

jce wrote:

> Hvordan flambere man en vildand i dette stads Har tænkt mig lige at
> brune den først og så tilberede den i gryden....

Cointreau er stærkt nok til at flambere i alene. Der tilsættes en
deciliter, som hældes over anden i gryden. Sluk for emhætten og sæt en
tændstik til efter 15 sekunder (likøren skal varmes igennem for at kunne
antændes). Vil det ikke brænde, er det fordi, der er for meget fremmed
væske ved. Så er det bare på med mere likør

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 18-11-05 13:11

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message
>Sluk for emhætten og sæt en tændstik

MEGET MEGET VIGTIGT!!! (sluk emhætten - eller flyt gryden)
Jeg tænkte ikke på det og har en gang karboniseret filtret med mine
flamberede lammekotoletter!!!

Sandra