Indianerbøf - eller ej
Fra : Ralph

Dato : 16-11-05 17:51

.... efter at have søgt google i både grupper og opskriftssamlinger må jeg
erkende at jeg IKKE kan hjælpe min kone -

Hun mener helt bestemt at have fået kartoffelmos med bløde løg, måske brun
sovs og en hakkebøf - dette skulle hedde Indianerbøf i den lokale pølsevogn.

Men pølsevognen er solgt, jeg kender ikke "retten", google kommer med en
gang kødsovs - kartoflerne ER skrællet, bøfferne formet HJÆLP............

Hun snakker også lidt om noget Relish noget, så det vil jeg ud at lave
nu......

--
venligst
Ralph

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-11-05 18:35

On Wed, 16 Nov 2005 17:50:51 +0100
"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> HJÆLP............
>
> Hun snakker også lidt om noget Relish noget, så det vil jeg ud at

Jeg har et par gange fået noget der kaldes plankebøf hvor man får en
stor flad hakkebøf med en rand af kartoffelmod rundt langs kanten af
bøffen (altså ovenpå bøffen) og så sovs+bløde løg i hullet denne
kartoffelmos skaber.
Er det noget i den stil du tænker på ?

Fra : Ralph

Dato : 17-11-05 21:54

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

[...]

NIX, jeg har nu snakket med den pensionerede pølseforhandler (det stod han
faktisk registreret som på Krak) og Indianerbøf (på Mors) er:

Kartoffelmos med en hakkebøf ovenpå, garneret med agurkerelish, bacontern,
og enten brun sovs eller hvidløgsdressing.

Iflg. ham selv en selvkomponeret ret, derfor manglende opskrifter via
Google.

Plankebøf her på Mors (måske hele Jylland) er en udefinerbar "bøf" - sikkert
skinkeschnitzel - med salat, bearnaisesovs og pommes (et eller andet -
frites, skiver)

--
venligst
Ralph

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-11-05 14:35

> Plankebøf her på Mors (måske hele Jylland) er en udefinerbar "bøf" -
> sikkert skinkeschnitzel - med salat, bearnaisesovs og pommes (et
> eller andet - frites, skiver)

Hmm. Jeg har fået massevis af plankebøf i hele Jylland, og kendetegnet ved
jysk (og anden) plankebøf har netop været randen af kartoffelmos rundt om
planken.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)