Wep, Wap og Wup
Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-05 12:44

På en G3-iBook (900, 2003.4) kan man ikke i system 9.2.2 anvende WAP via
AIRPORT, men MRK har fx nævnt at system 10.4 kan et eller andet med en
ROM expander, tror jeg det hed.

Jeg vil derfor droppe at indkøbe en Airport til min nye G3'er såfremt
9.2.2 understøtter WAP via Ethernet.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-05 18:46

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> ROM expander, tror jeg det hed.
>
> Jeg vil derfor droppe at indkøbe en Airport til min nye G3'er såfremt

og spørgsmålet er altså, kan 9.2.2 køre med WAP?

Flemming Rubini

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-11-05 20:22

In article <1h64urr.lvw80puy9inuN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> og spørgsmålet er altså, kan 9.2.2 køre med WAP?

WAP var noget som floppede for et par år siden som kørte via
mobil-telefoner.
WEP hedder det som har med kryptering af trådløs netværksforbindelse.
Det er understøttet på Mac OS 9 men jeg mener kun man kan køre med
40-bit kryptering.
Hvis du installerer Mac OS X på maskinen kan samme kort køre med 128-bit
WEP eller WPA som er bedre.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-11-05 21:36

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> WAP var noget som floppede for et par år siden som kørte via
> mobil-telefoner.

Host!
Mener du det?

Jeg bruger da med stor nytte WAP til min arbejdskalender.
Derudover bruger jeg ofte WAP på DR, Krak, BaneDanmark, DSB, Gyldendals
Leksikon samt checker min bankkonto.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-11-05 21:46

In article <1h652iu.1fvh33q12k3c5mN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger da med stor nytte WAP til min arbejdskalender.
> Derudover bruger jeg ofte WAP på DR, Krak, BaneDanmark, DSB, Gyldendals

Nåja OK men det blev ikke så stort som de som slog på tromme for det
håbede. Hvor mange tror du bruger det?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-11-05 10:29

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Nåja OK men det blev ikke så stort som de som slog på tromme for det
> håbede. Hvor mange tror du bruger det?

Alle dem, som har opdaget det og kan finde ud af at sætte sin mobil op
til GPRS og WAP

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-11-05 11:27

In article <1h66245.19rjl9yhhbz8qN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Alle dem, som har opdaget det og kan finde ud af at sætte sin mobil op
> til GPRS og WAP
>

> /Preben

Kalder de det ikke Fly nu?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-11-05 13:28

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Kalder de det ikke Fly nu?

Fly er TDCs WAPportal.

Svarer til kun at besøge en eneste webportal på hele internettet.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-11-05 20:29

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> og spørgsmålet er altså, kan 9.2.2 køre med WAP?

Du mener vel WPA? Det er et trådløst fænomen som ikke giver mening på
ethernet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-05 21:41

> Du mener vel WPA? Det er et trådløst fænomen som ikke giver mening på
> ethernet.

nelmi! Tak.

Flemming Rubini

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-11-05 21:36

> [...]

> ROM expander, tror jeg det hed.
>
> Jeg vil derfor droppe at indkøbe en Airport til min nye G3'er såfremt

Det er nok ikke WAP* du tænker på

*Wireless Application Protocol.

/Preben
--