Formattere en extern disk ?
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-11-05 13:23

Ja, kan godt være det er et åndsvagt spørgsmål, men mangler godtnok et svar.

Jeg købt en 500 gb Lacie firewire disk til min powerbook g4 17". Da jeg ikke
troede min powerbook havde firewire 800 stik, satte jeg den først i med det
alm. firewire kabel, og den kørte rimelig ok. Nu har jeg sat den til den
"rigtige" firewire port (da jeg skal bruge den alm. firewire port til mit
videokamera), men hvordan får jeg den formatteret. Kan ikke selv lige finde
stedet. (ja undskyld er norm. pc bruger)

Så hvor og hvordan får jeg disken formatteret.

tak..

bo

Fra : Morten Lind

Dato : 15-11-05 13:32

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> stedet. (ja undskyld er norm. pc bruger)
>
> Så hvor og hvordan får jeg disken formatteret.

Programmer>Hjælpeprogrammer>Diskværktøj>Slet......
M.

Fra : Karl Antz

Dato : 15-11-05 13:32

> [...]

> stedet. (ja undskyld er norm. pc bruger)
>
> Så hvor og hvordan får jeg disken formatteret.

Du åbner /Applications(Programmer)/Utilities/Disk Utility(Diskværktøj -
tror jeg nok , klikker på disken og derefter på fanebladet Erase
(Slet). Her kan du så formatere den med det format du ønsker.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-11-05 13:36

> [...]
> tror jeg nok , klikker på disken og derefter på fanebladet Erase
> (Slet). Her kan du så formatere den med det format du ønsker.

Takker, jeg prøver

Fra : Tom

Dato : 15-11-05 13:38

Programmer/apps->disk utillity/værktøj..
Find dine diske.. Der er skisme en FW disk..
Slet! ( formater)
Tom

On 15/11/05 13:22, in article 4379d31c$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,