Intel-baseret Mac mini til januar
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-05 19:22

Nu går der rygter om, at der snart kommer en Intel-baseret Mac mini.
Måske kommer den allerede til MacWorld i januar. På en måde er det jo
også smart, hvis Apple lader den Intel-baserede Mac komme tidligere end
annonceret. Så vil der ikke være så mange, der udsætter købet af en ny
Mac til Intel-modellerne kommer. Tænk, hvis den blev forsinket og kom
senere end annonceret. Der ville ikke blive solgt en eneste Mac i den
periode. Det er lidt det samme som når Kongehuset sætter de gravide
prinsessers termin fjorten dage senere end den reelle. Så når der ikke
at blive opbygget så stort et hysteri.

<http://www.forbes.com/2005/11/11/apple-macintosh-intel-cx_mr-1114apple.
html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Dan

Dato : 14-11-05 21:46

""Henrik Münster"" <news@muenster.dk> wrote in message
> Nu går der rygter om, at der snart kommer en Intel-baseret Mac mini.
> Måske kommer den allerede til MacWorld i januar.
------------------

Tja der løber jo også rygter om at det er iMac og Powerbook der bliver de
første .
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1368

Jeg ved ikke om det ironisk ment med din bemærkning omkring prinsesse
fødsler , men jeg har svært ved at forestille mig ,at der kunne have være et
større hysteri op til fødslen end det der var , og nu starter TV2 nyhederne
et nyt latterlig mediehysteri op til dåben i januar.

/ Dan

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-05 23:08

Erik Dan <mirage@desert.dk> wrote:

> [...]
> et større hysteri op til fødslen end det der var , og nu starter TV2
> nyhederne et nyt latterlig mediehysteri op til dåben i januar.

Det er jo netop det, der er pointen. Tænk, hvis Mary eller Alexandra
havde født på den officielle terminsdato. Så havde hysteriet været endnu
større. Og tænk, hvis de var gået 14 dage over tiden. Derfor mener
mange, at Hoffet med vilje giver en forkert dato, der ligger to uger
efter den rigtige terminsdato. Så finder fødslen efter al sandsynlighed
sted før hele verdenspressen har barrikaderet sygehuset.
Det samme gælder Apples overgang til Intel. Hvis de lover, at
det sker til næste sommer, og der så kommer Intel-maskiner allerede
nogle måneder før, så når salget af de gamle modeller ikke at gå så
meget i stå. Skulle der opstå forsinkelser; nå ja, så kommer modellerne
som lovet. Hvis derimod Apple lover Intel-modeller til sommer, men
bliver forsinket, så de først kommer til oktober, så vil de sikkert ikke
sælge meget de sidste måneder. Det er derfor meget sandsynligt, at Apple
i virkeligheden hele tiden har planlagt at lancere de nye modeller før
den officielle dato.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Dan

Dato : 15-11-05 00:59

> Det er jo netop det, der er pointen. Tænk, hvis Mary eller Alexandra
> havde født på den officielle terminsdato. Så havde hysteriet været endnu
> større.
-------------
Og min påstand er at 14dage fra eller til ,ikke havde gjort den store
forskel , medierne var i 100% selvsving og havde været det i samtlige 9
måneder op til fødslen.

Nå men nok om det , jeg giver dig fuldstændig ret i dit ræsonement
vedrørende Apples Intel strategi , det eneste der er spændende er hvilken
Mac der bliver den første med Intel under hjelmen.

/ Dan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-05 19:13

> [...]

> vedrørende Apples Intel strategi , det eneste der er spændende er hvilken
> Mac der bliver den første med Intel under hjelmen.

mini eller mini+iBog, jeg væder gerne en god flaske rødvin på det.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-11-05 21:39

> mini eller mini+iBog, jeg væder gerne en god flaske rødvin på det.

Okay, så tør jeg også
Det bliver selvfølgelig en iBook, da undervisningsmarkedet efterspørger
i de mængder der kan skabe omsætning for resten af Apples projekter.
Med en Intel-baseret iBook fjernes den sidste modvilje i
uddannelsessystemet.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-05 11:11

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> i de mængder der kan skabe omsætning for resten af Apples projekter.
> Med en Intel-baseret iBook fjernes den sidste modvilje i

En anden grund til at starte med konsument maskinerne er at ydelsen
ikke har så høj prioritet. Mange applikationer vil i starten være PPC
only og skal derfor køres emuleret gennem rosetta.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jon Aalborg

Dato : 17-11-05 11:24

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Det bliver selvfølgelig en iBook, da undervisningsmarkedet efterspørger
> i de mængder der kan skabe omsætning for resten af Apples projekter.

Men ikke før i august.

> Med en Intel-baseret iBook fjernes den sidste modvilje i
> uddannelsessystemet.

OS'et er IMHO en meget større hindring enn CPU. Det man etterspør i
utdannelsessystemet er aller mest enhetlig administrasjon av store nett
av klienter, noe som krever likt OS. (Jeg har arbeidtet med salg av
Apple til skolesystemet i Norge i en del år, og det er i alle fall hva
man ofte sier der.)
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-05 00:32

> [...]

> ------------------

> Tja der løber jo også rygter om at det er iMac og Powerbook der bliver de

Det er næppe realistisk, med mindre har noget i ærmet de ikke har
annoceret i deres roadmap.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-11-05 19:11

> Det er næppe realistisk, med mindre har noget i ærmet de ikke har
> annoceret i deres roadmap.

glemte at skrive "intel" mellem "mindre" og "har" - hvilket betyder at
sætningen giver mening

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Erik Dan

Dato : 14-11-05 22:01

""Henrik Münster"" <news@muenster.dk> wrote in message
> Nu går der rygter om, at der snart kommer en Intel-baseret Mac mini.
------------------
Noget er der i gære , både Officeline og Apple Center har sat prisen ned på
Mac mini ,med op til 800kr i en kampagne der kører til 3 december.
For at gøre plads til den ny, måske ?

/ Dan

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-11-05 12:54

navn@mac.com.invalid (Jon Aalborg) writes:

> Men ikke før i august.

Planlægning og indkøb sker i løbet af foråret. August er datoen hvor
enhederne skal stå installeret ude på institutionerne. Hvis Apple
skal nå at levere flere 100.000 maskiner skal produktet og
produktionsapperatet være på plads i starten af Q1.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jon Aalborg

Dato : 17-11-05 14:00

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> [...]
> skal nå at levere flere 100.000 maskiner skal produktet og
> produktionsapperatet være på plads i starten af Q1.

Sant. Jeg gir meg på den - burde ha tenkt slik selv.