Julens lyksaligheder + Ved julelampens skæ~
Fra : Troels Henriksen

Dato : 13-11-05 17:52

Aldi har i dag søndagsåbent længe og jeg har netop gjort
impulsindkøb. At butikker skal ligge under for LOVE
om åbningstider er IKKE-gavnende FACISTdiktatur=værre-end-hitler. Det
bør være op til butikkerne selv, hvordan de vil holde åbent. FRIE
markedskræfter er naturlige og optimale for et VELfungerende samfund.

Aldi har som altid LÆKKERT juleknas/-godter til lavpris, og jeg kunne
endnu engang ikke modstå fristelsen for at købe en STOLLENkage. En
lækker julekage af tysk oprindelse fra svundne tider hvor Grossmutter
stod og bagte
og brasede ved julelampens skær. KLOGE danskere køber den
samlebåndsproducerede delikatesse og bruger tiden fornuftigt.

En ting jeg har til gode er at xperimentere med er GLØK. Aldi har
netop fået et parti kartoner hjem. Er der mon nogen fordel i at bruge
tid på hjemmelavet gløk med vin og rom? Den ved fabriksmaskinernes
gasblå diodelys fremstillede julegløk smager fortræffeligt og hvis
gløkmix tilsættes (rosiner og mandler) kan man næppe smage forskel -
ud over effekten af de stimulerende procenter.

Indtil videre nøjes jeg med at nyde Sneugle julebrug fra Bryggeriet
Vestfyen til min STOLLEN.

Tysk effektivitet og dampkraften (nobelpris) har gavnet samfundet mere
end det meste af nutidens nyttesløse universitetsforskning.

Oplæg til debat.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-11-05 17:58

Bo Warming - wanna-be !

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message

Oplæg til debat.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 11:43

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> Bo Warming - wanna-be !
>
> "Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message
>
> Oplæg til debat.
>
>BW: Næppe nogen kopierer mig - men hvis nogen skulle have ligheder -
>HVAD ER DER GALT MED DET?

Vær præcis

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-11-05 18:43

Troels Henriksen wrote:

> [...]
> gløkmix tilsættes (rosiner og mandler) kan man næppe smage forskel -
> ud over effekten af de stimulerende procenter.

En god glögg blanding kan laves ved at hælde 3 kartoner færdiglavet glögg i
en stor gryde.. Varm den op til ca. 70 grader og hæld rosiner og mandler i..
evt. kan man bare købe noget glöggmix og tilsætte.. det må der gerne være
masser af, og det skader ikke at det har ligget i blød i vodka i 24 timer i
forvejen.

Drikken må ikke komme over 70 grader... Det det har stået lidt og trukket
hælder man en hel flaske vodka i drikken.. Har man en rest tilbage i en
flaske snaps fra en julefrokost eller lign. kan man også hælde den i
suppen.. og så er det bare at servere.
Det smager godt og rykker helt godt i kasketten.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 05:38

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
snip
> Drikken må ikke komme over 70 grader... Det det har stået lidt og
> trukket
snip
> Det smager godt og rykker helt godt i kasketten.

70 grader - !!! - svagpisser/-)
Hæld billigste rødvin i hurtigkogeren og lad de 2kilowatt nærme sig
100 grader mens du rører minimalt sukker og krydderier i.
Glem mandler og rosiner
At bobler opstår indtil let overophedning er fastslået , fjerner ikke
meget sprut men er du nær kogepunktet i tekruset er det bedre end
cognac i tulipanglas mht at rykke i kasketten via inhalering af
alkoholdampe
Mumms
Jeg tror ikke på at champagne beruser hurtigere pga
direkte-i-lungerne-via-boblerne men der er dampbadsoplevelse i den
milde ætsning af alveolerne når skoldhede små bistre CH3CH2OH vovser
gir dig julechok

Det halvtyske Sverige gav os gløggen, belært af Berlnsk glühwein.
Introduktion skete på a'Porta i Magasin i 1954 og min mor slæbte mig
med
Lad os forbedre Das Koncept udfra devisen Was dir nicht holocaustet,
macht dich starker
(At erstatte nelliker og kanel med chili har jeg prøvet og kan ikke
anbefale. Kardemomme er derimod fint - men stærk rødvinssmag må ikke
overdøves. Vodkatilsætning er populært på kollegier (ihvertfald Egmont
1967-72 ) når piger skal forføres i bundter, men slavecognak fra Alti
er lidt finere og idag ikke meget dyrere.Tilsæt lige før kogepunktet
nås og hrtig overførsel til termokande sker)

Mine teenage filipenser behandlede min mor med kamillete-dampbad -
skål med kogende vand og selvplukkede blonster - hovedet ned og
frottehåndlæde over - det virkede ikke man var skøn masochisme - som
godt gløgg-gaskammer i ansigtet fra tekruser minder skønt om

Modet vokser, når sårene læges. LatinsOrdsprog+Nietzsche

sad The worst diseases of mankind have arisen form the
struggle against diseases. Nietzsche

Sad Usynlig harmoni er stærkere end synlig Heraklit

sadyn++++ The bigger a man's head the worse his headache.
Persisk ordsprog

sah Ingen dør nu til dags af dræbende sandhedder: der gives
for mange modgifte. Friedrich Nietzsche

sahselvhad I sygdommen ligger menneskets værd og fornemhed." Pascal,
der troede, at hans fornuft var fordærvet af arvesynden

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 05:12

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message
Aldi har i dag søndagsåbent længe og jeg har netop gjort
snip Tysk effektivitet og dampkraften (nobelpris) har gavnet
samfundet mere
end det meste af nutidens nyttesløse universitetsforskning.

BW: Engang tvang økonomi mig til at være Aldi-menneske. Nu har jeg råd
til de bedre brunkager fra Netto og især Irma, MEN - det er besøg i en
overlegen kultur at handle tysk
-----------------------------
Ret beset frembyder Nietzsche et ordinært Sygdomstilfælde: en invalid
skuffet tysk Professor som gør Opsigt i Egenskab af Stakkel og
udstiller sine Rovfornemmelser og indre Kramper under Forsøget på et
konstruere sig op til blot at blive Menneske.
Johannes V. Jensen Nietzsche. was a confirmed Life Force worshipper.
It was he who raked up The Superman, who is as old as Prometheus.
GBShaw

"Endelig skal man også overveje, om ikke den nu om dage stadig mere
omsiggribende foragt for melodien og udmarvning af den melodiske sans
hos mange tyskere må forståes som et demokratiets uvæsen og en
eftervirkning af den franske revolution. Nietzsche

The higher and better-endowed men will, I hope, turn against Wagner
and Schopenhauer. These two Germans flatter our dangerous qualities
and are leading us to ruin, A stronger future is prepared in Goethe,
Beethoven and Bismarck. Nietzsche

Ty Tyskere er mennesker, der holder af orden i tingene. De
er nærtagende, dybt sentimentale og synes at befinde sig bedst, når de
synger i kor, gør honnør og adlyder ordrer. Mark Twain

ty+ Det nye Tyskland repræsentere et stort kvantum nedarvet
og opskolet dygtighed, således at det for en tid lang kan tillade sig
at forbruge den ophobede skat af kraft - endda ødselt. Det er ikke en
høj kultur, som med dette nye Tyskland er blevet herre,
endnu mindre en delikat smag, en fornem "skønhed"i instinkterne: men
mere mandlige dyder end noget andet land i Europa kan opvise. Meget
godt mod og selvagtelse, megen arbejdsomhed, megen udholdenhed - og et
nedarvet mådehold, som snarere har brug for sporen end hemskoen. Jeg
tilføjer, at der her endnu adlydes, uden at lydigheden ydmyger... Og
ingen foragter sin modstander... Nietzsche

tyc "The Germans are too stupid for the loftiness of my
spirit. Nietzsche

tyd "Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald
Helmuth-ætlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens
Fire-tog. Vore tilværelsers livskvalitet bygger på fællestraditionerne
herfra. De udløser ro, tryghed og velvære i vort lille danske smørhul.
Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil vi have det. At kede sig er
noget af det værste." Glistrup1991

Tyd At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en
god modtagelse endre steder i verden. Margrethe II af DK

Tyd Danskerne er et udvalgt folk. De ved det bare ikke, og det
er deres held. Herbert Pundik

Tyd De vanskeligste år i en danskers liv er tiden, fra man
forlader folkeskolen, til folkepensionen kan hæves. Anonym

Tyd Det er utvivlsomt, at det danske folk i sin lidenhed er et
højt begavet folk. Georg Brandes

Tyd Du puslingeland, der hygger sig i smug, mens hele verden
brænder om din vugge. Jeppe Aakjær

Tyd Fem millioner mennesker? Dem må vi gøre noget for at
bevare. Mao Zedong(om danskerne)

Tyd I større og større dele af omverdenen er danmark
at ligne ved et stykke wiener-brød. Godt oppustet, masser af
tomme kalorier, så godt, så sødt - men ikke særlig sundt. Men
hvad gør det? Bare vi selv kan li' det Tøger
Seidenfaden

Tyd Sandheden er, at danskerne hader genier, selv efter de er
døde. Og hvorfor? Fordi genialitet går over deres middelmådige
borgerlige forstand. Elsa Gress

tyd Take it easy og spis brød til. Glistrup om danskhed

Tyd Vi ender som en flok folkedansere, hotelkarle og ludere,
hvis vi ikke gør noget ved det. Egon i Olsenbanden

tyds Det havde måske været en lykke, om Karl Gustav havde
indtaget København. Faktum er, at de tre nordiske riger aldrig i deres
histories forløb har fundet deres Cavour eller Bismarck. Da sprogene
endnu kun i ringe grad havde sondret sig og nationalliteraturerne i
deres stigende sproglige forskellighed endnu ikke var til, havde
foreningen været mindre vanskelig end nu, hvor det gunstige tidspunkt
synes forspildt. George Brandes

tyds Thought I could organize freedomHow Scandinavian of
e -- Björk