gløgg
Fra : Betona

Dato : 13-11-05 12:03

Jeg søger en rigtig, rigtig god opskrift på gløgg, er der nogle, der kan
hjælpe mig med sådan en?

Med venlig hilsen

Bettina.

Fra : Lise Hansen

Dato : 13-11-05 19:45

Ja, det kan jeg!

Opskriften er til én flaske rødvin, men jeg vil foreslå, at du bruger en
hel
flaske vodka med det samme.

1 stort stykke kanel
10 hele nelliker
4 hele kardemommefrø
1 lille stykke ingefær

- disse krydderier trækker i 1dl vodka i cirka 14 dage. Processen kan
speedes op, hvis man vender blandingen et par gange om dagen.

Cirka 75 gram rosiner lægges i blød i mørk portvin i en uge

2 spsk sukker
1 tsk vanillesukker
appelsinsaft efter behag
50 gram hakkede mandler
appelsinstrimler

Rødvinen varmes langsomt op sammen med med rosiner ( hold lidt rosiner
tilbage), mandler og appelsinstrimler.
1 dl ekstrakt tilsættes, og der smages til med portvinsrosiner, sukker,
vanillesukker, 1 dl portvin og appelsinsaft.

Det er RIGTIG godt.

God fornøjelse.

Lise