Logfil - hvor?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-11-05 11:57

Hejsa og go` weekend!

Jeg bruger min Mac mini (m. Tiger) som webserver - hvor er det nu jeg kan se
hvilke aktiviteter der har været på webserveren?

Mine websider ligger i /Library/WebServer/Documents/ - hvor ligger logfilen
(hvis der er nogen!)

Mvh. Bo

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-05 13:45

Bo Jørgensen <bosletdette@pc.dk> wrote:

> hvor ligger logfilen

/private/var/log/httpd/access_log

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-11-05 14:16

> /private/var/log/httpd/access_log
>
> /Preben

Jeg kan simpelthen ikke finde noget der hedder access_log og heller ikke
nogen mappe der hedder private ?!?

/Bo

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-05 15:52

> Jeg kan simpelthen ikke finde noget der hedder access_log og heller ikke
> nogen mappe der hedder private ?!?

Tænd programmet terminal.app og skriv teksten:
cd /private/var/log/httpd/
(og retur). Skriv derefter
ls
(og retur)
Så ser du indholdet af mappen httpd.

Du kan åbne log-filen med programmet Konsol.
Klik på Logarkiver og derefter på var/log
Derunder finder du httpd og deri access_log

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-11-05 17:43

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Så ser du indholdet af mappen httpd.

"open ." er også god til formålet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-11-05 21:40

> [...]
>
> Du kan åbne log-filen med programmet Konsol.
> Klik på Logarkiver og derefter på var/log
> Derunder finder du httpd og deri access_log

Super, det hjalp - takker

Mvh. Bo