browser til 9.1
Fra : gregers hoff

Dato : 12-11-05 10:36

Hej
Jeg har en imac 333 mhz med OS 9.1 og der er en del sider jeg ser dårligt
(politiken og DR f.ex.).Kan I anbefale en browser hvor jeg kan se dem bedre?
Jeg har IE og Opera,IE går ikke til siderne overfor,Opera går ikke til DR.
Kan man iøvrigt opgradere en imac?
Gregers Hoff

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-11-05 11:36

gregers hoff <gregershoff@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har IE og Opera,IE går ikke til siderne overfor,Opera går ikke til DR.

Du kan prøve at hente den sidste Mozilla der kunne køre på OS 9.
Det er 1.2.1.<http://www.mozilla.org/download.html#os9>
Eller den lidt videreudviklede version fra WaMCom:
<http://wamcom.org/latest-131/>
Jeg ved ikke om den kan vise ovennævnte sider, men det er noget af det
nærmeste du kan finde til OS 9

> Kan man iøvrigt opgradere en imac?

Hvis du har plads på harddisken, og ram nok, kan du lægge OS 10.3.9 på
den. Det bliver aldrig nogen sprinter, men den kan køre tåleligt.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : gregers hoff

Dato : 12-11-05 12:30

Tak for tippet.Det vil jeg prøve.Men med opgradering mente jeg også om jeg
kan få en hurtigere processor sat ind m.v.?

Fra : Morten Lind

Dato : 12-11-05 13:23

gregers hoff <gregershoff@vip.cybercity.dk> wrote:

> Tak for tippet.Det vil jeg prøve.Men med opgradering mente jeg også om jeg
> kan få en hurtigere processor sat ind m.v.?

Hmm....køb en MacMini istedet, men som Kaj skrev, kan den godt køre OS X
- fravælg alt overflødigt
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-05 19:55

gregers hoff <gregershoff@vip.cybercity.dk> wrote:
> Tak for tippet.Det vil jeg pr?ve.Men med opgradering mente jeg ogs? om jeg
> kan f? en hurtigere processor sat ind m.v.?

glem det, selv hvis det er muligt koster det penger. Noget der ikke
kan svare sig at ofre på en iMac som din.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-11-05 20:20

> glem det, selv hvis det er muligt koster det penger. Noget der ikke
> kan svare sig at ofre på en iMac som din.

Netop. Der er mange, der er meget interesserede i at opgradere, fordi
det tror, det er billigere. Sandheden er dog ofte, at det ikke kan svare
sig. Din iMac har f.eks. en lille 15" CRT-skærm, sikkert en lille
harddisk og kun lidt RAM efter nutidens standard. Der er vist lavet
processoropgraderinger til nogle iMac. De koster dog i hvert fald kr.
2-3.000,- og ofte mere, og så sidder du stadig med den samme skærm,
harddisk og RAM. Skal noget af det også opgraderes, så begynder det at
blive dyrt.
En nyere brugt Mac kan fås ganske billigt. De første G4 iMac er
ved at være nede i pris. En PowerMac G4 kan også fås nogenlunde billigt.
En ny Mac mini er ikke dyr, og en brugt er endnu billigere. Hvis du
køber en en Mac med løs skærm, kan du købe en prisrimelig fladskærm til.
Den kan du så beholde, når du fremover opgraderer computeren til en
nyere. Det kan sagtens være en nyere brugt Mac. Hvis du vælger at købe
en ny (brugt) computer, kan du måske sælge din iMac. Det skal du huske
at trække fra i prisen på den nye, og så er det endnu billigere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-05 16:10

Hej Gregers & Kaj

Kaj Christiansen wrote:
> [...]

Gregers, hvorfor ikke installere en OS X 10.3.x på den? 10.3 vil faktisk
køre ret godt og forholdsvis hurtig på en 333, - hvis altså det er en G3
processor.

> [...]
> <http://wamcom.org/latest-131/>
> Jeg ved ikke om den kan vise ovennævnte sider, men det er noget af det

Det kan de begge. Jeg bruger selv WaMCom 1.3.1 på mine Beige G3 med OS
9.2.2.

> Hvis du har plads på harddisken, og ram nok, kan du lægge OS 10.3.9 på
> den. Det bliver aldrig nogen sprinter, men den kan køre tåleligt.

Der findes en CPU opg. fra Sonnet til iMac til 500mhz, men det kan
absolut ikke betale sig. - Men som du siger, Kaj, så kan godt med RAM og
en rimelig stor disk gøre underværker - selv på en iMac 333.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>