Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fremkaldelse af billeder i god kvalitet
Fra : b

Dato : 04-11-05 11:49

hej gruppe

Jeg søger et godt sted i Kbh at få fremkaldt digitale billeder. Når
jeg søger i denne gruppe, kan jeg finde mange post's, der hander om,
hvor man billigst kan få lavet billeder, men for mig er kvaliteten
vigtigere end prisen, selvom prisen også er vigtigt.

Fra : Max

Dato : 04-11-05 12:06

Hej b

> hvor man billigst kan få lavet billeder, men for mig er kvaliteten
> vigtigere end prisen, selvom prisen også er vigtigt.

Diverse test har vist at kvaliteten af fremkaldeser er den samme
uanset hvor man får dem lavet, så prisen er det eneste man
skal kikke på.

Mvh Max

Fra : b

Dato : 04-11-05 13:00

On Fri, 4 Nov 2005 12:06:29 +0100, "Max"
>Diverse test har vist at kvaliteten af fremkaldeser er den samme
>uanset hvor man får dem lavet, så prisen er det eneste man
>skal kikke på.

sært, jeg synes jeg har oplavet at der har været forskel på f.eks.
kvaliteten af papiret. men hvad ved jeg...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-11-05 13:02

"b"
"Max"

> sært, jeg synes jeg har oplavet at der har været forskel på f.eks.
> kvaliteten af papiret. men hvad ved jeg...

Hva var bedst? -max-

Fra : b

Dato : 04-11-05 14:14

>Hva var bedst? -max-

Colorgruppen eller sånoget tror jeg vist nok lavede de bedste, men jeg
har også fået mindre gode ting fra dem. Men det kan sku godt være jeg
tager fejl, da det ikke er noget jeg har så meget erfaring med..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-11-05 14:21

"b"

> Colorgruppen eller sånoget tror jeg vist nok lavede de bedste, men jeg
> har også fået mindre gode ting fra dem. Men det kan sku godt være jeg
> tager fejl, da det ikke er noget jeg har så meget erfaring med..

Colorgruppen ja tak, det er vel håndarbejde, så sku det
da gerne være bedre end 10 for en tier laboratorierne.
Jeg har det fint med alle 10 for en tier resultaterne, men
den der er printet på Fuji syns jeg har noget ekstra -max-

Fra : b

Dato : 04-11-05 14:25

>Colorgruppen ja tak, det er vel håndarbejde, så sku det
>da gerne være bedre end 10 for en tier laboratorierne.-

yeah, og det er noget i den stil jeg leder efter. Det drejer sig
nemlig om prof billeder. Kan du anbefale sådan et sted?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-11-05 20:13

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in

> Jeg har det fint med alle 10 for en tier resultaterne, men
> den der er printet på Fuji syns jeg har noget ekstra -max-

Hvilke af "10-for-en-tier" stederne bruger Fuji? Jeg synes engang jeg så en
side med prissammenligning og info om hvilket papir der blev brugt - men
jeg har desværre ikke fået gemt det link :-/

/Flemming

Fra : Emil

Dato : 04-11-05 23:56

Flemming Joensson wrote:

>Jeg synes engang jeg så en
>side med prissammenligning og info om hvilket papir der blev brugt - men
>jeg har desværre ikke fået gemt det link :-/

Kan det have været
<http://www.digifotopriser.dk/> ?

m.v.h. Emil

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-11-05 20:22

Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote in

> Kan det have været
> <http://www.digifotopriser.dk/> ?

Lige præcis, tak for det.

/flemming

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 12-11-05 20:38

Ved ihvertfald, at Bingo kører med Fuji's "kortlæsermaskiner", sååå...
Kvaliteten der har været udmærket, de par gange jeg har prøvet.
Henrik L

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-11-05 12:55

"b" <bgst@INGENSPAMbgst.dk> wrote in message
> [...]
> hvor man billigst kan få lavet billeder, men for mig er kvaliteten
> vigtigere end prisen, selvom prisen også er vigtigt.

Der er ikke så stor forskel på kvaliteten. Alle de steder hvor man kan få
fremkaldt får bilelderne fremkaldt på store professionelle maskiner. Du kan
evt. gå ind på www.gabs.dk og se hvilken forhandler der ligger tættest på
dig, så sender du bare billederne ind på deres hjemmeside og billederne
bliver leveret der hvor du ønsker det. Og det er kvalitet helt i top.

Mvh
Simon

Fra : b

Dato : 04-11-05 14:22

> [...]
>dig, så sender du bare billederne ind på deres hjemmeside og billederne
>bliver leveret der hvor du ønsker det. Og det er kvalitet helt i top.

jeg prøvede lige at tjekke det ud... men det var lidt forvirrende.
Jeg synes der i FAQ'en stod noget med, at man ikke kunne få lavet
proffesionelle billeder. Er det rigtigt?

Fra : Ole Sahl

Dato : 04-11-05 22:33

"b" <bgst@INGENSPAMbgst.dk> skrev i en meddelelse

> jeg prøvede lige at tjekke det ud... men det var lidt forvirrende.
> Jeg synes der i FAQ'en stod noget med, at man ikke kunne få lavet
> proffesionelle billeder. Er det rigtigt?

De har også en stor prof afdeling.
Du kan dog ikke bruge deres diginet løsning, hvis du skal aflevere prof
billeder.

Ring til dem eller skriv en mail. De har altid været søde og hurtige til at
svare på eventuelle spørgsmål, de gange jeg har haft nogle :)

--
Mvh. Ole Sahl
www.olesahl.dk

"Best wide-angle lens? Two steps backward" and "look for the 'ah-ha'."

Fra : Ove

Dato : 06-11-05 16:24

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh. Ole Sahl
> www.olesahl.dk
>
> "Best wide-angle lens? Two steps backward" and "look for the 'ah-ha'."

Hej NG
Med fare for at stille det samme spørgsmål en gang til: Er der nogen i
gruppen som har overblik over hvilken behandling/forbedring som ens
hjertebørn (læs billedfiler) får, når de bliver sendt til et af de mange
forskellige laboratorier. Kan man f.eks. undgå nogen "Forbedring". Og hvad
sker der med indlejrede farveprofiler.
mvh Ove

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-11-05 14:43

> [...]
> hvor man billigst kan få lavet billeder, men for mig er kvaliteten
> vigtigere end prisen, selvom prisen også er vigtigt.

Prøv at kigge hos Xposure (http://www.xposure.dk/) i Borgergade.
De har overtaget Black&White som lavede absolut top professionelt arbejde -
så mon ikke også at de stadig laver rigtigt fint arbejde.

Venlig hilsen

Mogens Hansen