/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
socialisering
Fra : Battlefield´s


Dato : 08-11-05 12:57

Hej
Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn med.
Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
lyde.
Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen for
at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.




 
 
Camilla Baird (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 08-11-05 13:50

Battlefield´s wrote:
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
> lyde.
> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen for
> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>
>
>

Vi er også kun to voksne, så vi plejer at invitere venner med
(kattevante) børn og venner med (kattevante) hunde over - ikke
samtidigt! *gg*, når vi har killinger.
mvh Camilla



Battlefield´s (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 08-11-05 13:59


"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
news:43709efc$0$38674$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>
> Vi er også kun to voksne, så vi plejer at invitere venner med
> (kattevante) børn og venner med (kattevante) hunde over - ikke
> samtidigt! *gg*, når vi har killinger.
> mvh Camilla

Hej
Ja, det ville jeg også have gjort, hvis jeg kendte nogle med børn.
Men ikke engang i familien har vi børn. Og hunde har vi selv, men det
betyder bare at kattene har lært, at når hundene gør så betyder det at der
kommer nogen og så er det at de løber ovenpå.
Hilsen Vibeke

>



Sabina H. (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 08-11-05 18:01

Battlefield´s wrote:
>
> Hej
> Ja, det ville jeg også have gjort, hvis jeg kendte nogle med børn.
> Men ikke engang i familien har vi børn.

hehe, så inviterer man folk her fra gruppen på "killinge-grams"....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Nina, Tender Tribes (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 08-11-05 14:34


"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:43709336$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn
> med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
> lyde.
> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen
> for
> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>
>
Det er det samme her. Ingen børn eller hunde.
Men på mig lyder det blot som om at dine killinger har nok i sig selv, så de
smutter. Når de kommer ud i en familie, så vil det være helt anderledes. De
vil have et socialt behov de skal have stillet og vil søge kontakt.
Tror ikke du skal være nervøs for at de ikke skal blive sociale mislinger.

Nina



JytteJ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : JytteJ


Dato : 08-11-05 21:53


"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse
news:4370a93b$0$41138$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:43709336$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej
>> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
>> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn
>> med.
>> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
>> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med.
>> Men
>> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
>> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
>> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
>> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i
>> gæster,
>> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
>> lyde.
>> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen
>> for
>> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
>> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>>
>>
> Det er det samme her. Ingen børn eller hunde.
> Men på mig lyder det blot som om at dine killinger har nok i sig selv, så
> de smutter. Når de kommer ud i en familie, så vil det være helt
> anderledes.

Det tror jeg nu ikke du har ret i. Alle dyr skal da helst socialiseres ved
at være sammen med mennesker og børn.
Uanset hvad killinger skal lære, skal det ske mens de er killinger, også at
omgås børn.

Venlig hilsen
JytteJ

De
> vil have et socialt behov de skal have stillet og vil søge kontakt.
> Tror ikke du skal være nervøs for at de ikke skal blive sociale mislinger.
>
> Nina
>



Nina, Tender Tribes (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 08-11-05 22:35


> Det tror jeg nu ikke du har ret i. Alle dyr skal da helst socialiseres ved
> at være sammen med mennesker og børn.
> Uanset hvad killinger skal lære, skal det ske mens de er killinger, også
> at omgås børn.
>
Ja da. Men hvad i Vibekes mail får dig til at tro at de ikke er
socialiseret? De går når der pludselig kommer yngre børn ind i huset.
Katte eller killinger der ikke er socialiseret .. eller skal vi sige, er
opvokset i et rum eller bur uden almindelig omgang med mennesker er nervøse
og stikker af. Det skriver hun jo at de ikke gjorde. De gik blot ovenpå.
For mig lyder det som hel normal adfærd for killinger der ikke er vant til
børn. Jeg har sendt flere killinger ud til børnefamilier og det tager dem
ikke mange dage før de har vænnet sig til børns motorik
Jeg synes ikke man kan kalde killinger der ikke er vokset op sammen med
børn, for killinger der ikke er socialiseret. Langt fra. Og de er jo stadig
killinger, når de flytter hjemmefra.


Nina




JytteJ (09-11-2005)
Kommentar
Fra : JytteJ


Dato : 09-11-05 12:04


"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse
news:43711a99$0$41140$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det tror jeg nu ikke du har ret i. Alle dyr skal da helst socialiseres
>> ved
>> at være sammen med mennesker og børn.
>> Uanset hvad killinger skal lære, skal det ske mens de er killinger, også
>> at omgås børn.
>>
> Ja da. Men hvad i Vibekes mail får dig til at tro at de ikke er
> socialiseret? De går når der pludselig kommer yngre børn ind i huset.
> Katte eller killinger der ikke er socialiseret .. eller skal vi sige, er
> opvokset i et rum eller bur uden almindelig omgang med mennesker er
> nervøse og stikker af. Det skriver hun jo at de ikke gjorde. De gik blot
> ovenpå.
> For mig lyder det som hel normal adfærd for killinger der ikke er vant til
> børn.

Netop, det var også min pointe, ikke at de ikke var socialiserede. Når de
går ovenpå er det vel også en slags "flugt" : de går deres vej fordi de ikke
kan lide børn, og det skal de vel lære ved at være sammen med nogle børn.

VH.
JytteJ

Jeg har sendt flere killinger ud til børnefamilier og det tager dem
> ikke mange dage før de har vænnet sig til børns motorik
> Jeg synes ikke man kan kalde killinger der ikke er vokset op sammen med
> børn, for killinger der ikke er socialiseret.

Jeg tror du stejler lidt over ordet socialiseret. Men de killinger er vel
strengt tage ikke socialiseret til/på børn ?

JytteJ

Langt fra. Og de er jo stadig
> killinger, når de flytter hjemmefra.
>
>
> Nina
>
>
>



Nina, Tender Tribes (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 09-11-05 21:17

>
> Netop, det var også min pointe, ikke at de ikke var socialiserede. Når de
> går ovenpå er det vel også en slags "flugt" : de går deres vej fordi de
> ikke kan lide børn, og det skal de vel lære ved at være sammen med nogle
> børn.
Nej, jeg oplever det som en flok killinger der har nok i sig selv
De gange jeg har haft flokke på hv 5 eller 7 killinger, har de været helt
anderledes end et par eller tre. Måske det er fordi de følger efter hinanden
meget. Smutter en, så smutter de alle
To-tre killinger fylder hele huset. 5-7 fylder 2 kvm
Det kan være et tilfælde her hos mig, så mange kuld har jeg jo ikke haft.

>
> VH.
> JytteJ
>
> Jeg har sendt flere killinger ud til børnefamilier og det tager dem
>> ikke mange dage før de har vænnet sig til børns motorik
>> Jeg synes ikke man kan kalde killinger der ikke er vokset op sammen med
>> børn, for killinger der ikke er socialiseret.
>
> Jeg tror du stejler lidt over ordet socialiseret. Men de killinger er vel
> strengt tage ikke socialiseret til/på børn ?
>

Ja, det har du nok ret i at jeg gør Jeg opfatter en ikke-socialiseret
killing som en bur-værelses killing.
Alt er en tilvænning. Ikke blot børn, men også støvsuger, dørklokke,
føntørrer, vaskemaskine, alkohol (ja ved godt det er lidt underligt, men
mine killinger kigger altså en ekstra gang på mig, når jeg har været ude med
vennerne en lørdag aften ), suround sound, plæneklipper osv osv.
En 12 ugers killing kan sagtens nå at vænne sig til børn, selv om den ikke
er vokset op med dem. .. hvis børnene vel at mærke har et par gode forældre.
Min erfaring med at sælge killinger til hjem med børn (uden at de er
børnevante) er, at der går fra 3 dage til en lille uge, og så er killingerne
helt immune overfor de bevægelser som børn laver og de deler seng og
leverpostejsmad

Det trælse er jo at Vibeke skal sælge killinger der er gået ovenpå *smiler*
Jeg tror jeg havde udvalgt et par stykker og taget dem med nedenunder med en
stak legesager på gulvet og lukket af. Tror ikke der går mange minutter før
nysgerrigheden overtager dem
Nu har jeg jo en anden race. Men mon ikke det samme ville gøre sig gældende
for siam.

Og i bund og grund er vi jo nok enige

Nina






Battlefield´s (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 10-11-05 13:42


"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse
news:4372590e$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>> Nej, jeg oplever det som en flok killinger der har nok i sig selv
> De gange jeg har haft flokke på hv 5 eller 7 killinger, har de været helt
> anderledes end et par eller tre. Måske det er fordi de følger efter
hinanden
> meget. Smutter en, så smutter de alle
> To-tre killinger fylder hele huset. 5-7 fylder 2 kvm
> Det kan være et tilfælde her hos mig, så mange kuld har jeg jo ikke haft.
>
Hej Nina
Ja, jeg synes også de her killinger er anderledes end de andre kuld jeg har
haft, men de har netop også næsten altid kun bestået af to-tre stykker.
Jeg har tænkt på, om jeg mon skal forhindre dem i at kunne gå op på 1. sal
når der er gæster? Jeg kan jo bare lukke dørene til stuen, men er det mon en
god ide?
Hilsen Vibeke



Nina, Tender Tribes (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 11-11-05 21:35

> Hej Nina
> Ja, jeg synes også de her killinger er anderledes end de andre kuld jeg
> har
> haft, men de har netop også næsten altid kun bestået af to-tre stykker.
> Jeg har tænkt på, om jeg mon skal forhindre dem i at kunne gå op på 1. sal
> når der er gæster? Jeg kan jo bare lukke dørene til stuen, men er det mon
> en
> god ide?
> Hilsen Vibeke
>
Min (ringe) erfaring er blot at et stort kuld har nok i sig selv, forstået
på den måde at de får alle deres behov dækket af hinanden. Både lege, putte,
omsorg, slåskampe osv. Der er altid en der er med på et eller andet, så de
har her i huset holdt sig tæt sammen. Jeg mindes mit "brune kuld". 7 stk
sort blotch tabby fuldstændig ens killinger. Var en i have, så var de alle
der. Var en på badeværelset, så var de alle der. Sov en, så sov de 6 andre
indenfor samme kvm. Spiste en, så spiste de alle. Gik en efter min
aftensmad, så skulle man holde 7 væk. Hang en i gardinet, så hang der 6 mere
på den anden side og det samme galt mit creme kuld på 5.
Har jeg 2-3 stykker så laver de mere forskellige ting.
Men dem fra de store kuld er blevet sociale så snart de er kommet ud til en
familie, og især når de finder ud af at børn kan bruges til alt det sjove

Jeg aner ikke om den holder i længden, for alle kuld er jo forskellige (det
må nogle med mange flere kuld bag sig kunne fortælle )
Jeg kan ikke se at det skulle skade at tage dem med nedenunder og lukke
døren. Jeg er helt sikker på at du kender dem godt nok til at vide, hvis de
er for pressede og så kan du jo bare åbne op igen.

Ærligt, tror blot du har et stort kuld der ikke har samme sociale behov som
et lille kuld fordi de har hinanden. Den dag de er flyttet ud, så tror jeg
de åbner op og lukker andre ind

Nina



Antiqua (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Antiqua


Dato : 08-11-05 17:05

Hej Vibeke

Håber indlægget her vil virke da det er mit første herinde.

Er det helt ved siden af at gætte på at det er siameserkillinger? For
så kommer mine 2 piger meget gerne sammen med deres mor og nusser.

Vi er under normale omstændigheder Bimsefreaks, men på udstillingen i
Horsens blev vi meget betaget af racen og var henne og gramse
lææænge på en bedårende lille sag.

Camilla


Battlefield´s (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 08-11-05 17:10


"Antiqua" <kalani@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:1131465912.936418.313220@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Hej Vibeke

Håber indlægget her vil virke da det er mit første herinde.

Er det helt ved siden af at gætte på at det er siameserkillinger? For
så kommer mine 2 piger meget gerne sammen med deres mor og nusser.

Vi er under normale omstændigheder Bimsefreaks, men på udstillingen i
Horsens blev vi meget betaget af racen og var henne og gramse
lææænge på en bedårende lille sag.

Camilla

Hej Camilla
Jamen, du har da ret!
Det er netop siamesere
Desværre var de ikke gamle nok til Horsens udstillingen, det ville de
sikkert ellers have haft godt af.
Hvis I har lyst må I da gerne komme og nusse, bare ring først. Jeg er hjemme
hele dagen
Tlf. 75 62 35 08
Hilsen Vibeke
Battlefield´s siamesere





Antiqua (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Antiqua


Dato : 08-11-05 19:36


Gramse gramse*S*
Det er 2 fornuftige og kattevenlige piger på 9 og 12 år.Så
armbevægelserne er ikke så hektiske som hos mindre børn. Hvor i
landet befinder Simserne sig?
Du kan tro vi siger ja tak til sådan et tilbud.

Camilla


Battlefield´s (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 08-11-05 19:37


"Antiqua" <kalani@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:1131474958.661386.185770@o13g2000cwo.googlegroups.com...

Gramse gramse*S*
Det er 2 fornuftige og kattevenlige piger på 9 og 12 år.Så
armbevægelserne er ikke så hektiske som hos mindre børn. Hvor i
landet befinder Simserne sig?
Du kan tro vi siger ja tak til sådan et tilbud.

Camilla

Hej
Lyder rigtigt godt, dem, der var på besøg i dag var ret små og lidt mere
ukontrollerede i bevægelserne
Vi bor i Horsens, du kan se adressen (+killingerne) på min hjemmeside:
http://home1.stofanet.dk/battlefield
Dem, der er solgt flytter allerede næste week-end (fra d.18.)
Hilsen Vibeke




Antiqua (08-11-2005)
Kommentar
Fra : Antiqua


Dato : 08-11-05 21:24

Hej Vibeke

Vi ringer fluks imorgen og laver en aftale om et nussevisit i kommende
weekend Og det er jo kun 15 min. kørsel så det bliver bare
skønt. Pigerne var straks fyr og flamme.

Jeg fanger dig imorgen.

Camilla
http://www.kalani.dk


JytteJ (08-11-2005)
Kommentar
Fra : JytteJ


Dato : 08-11-05 21:56


"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43709336$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn
> med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
> lyde.
> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen
> for
> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>
>
Jeg tror det vil være en god idé at lade killingerne møde nogle børn. Er der
ikke børn i nabolaget som I kan invitere indenfor ?


Venlig hilsen
JytteJ
>



Hanne Engermann (09-11-2005)
Kommentar
Fra : Hanne Engermann


Dato : 09-11-05 22:21

> Battlefield´s skrev:
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
> lyde.
> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen for
> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>
Hej Vibeke,
Heller ikke jeg har børn i hjemmet, men når der kommer killingekøbere
med børn, beder jeg på et tidspunkt børnene sætte sig på gulvet
(begrænser deres voldsomme bevægelser) og uddele godbidder til både
katte og killinger.
Stor succes for begge parters vedkommende.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Battlefield´s (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 10-11-05 13:39


"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:437268544dbdd@nerdgirl.dk...
>> Hej Vibeke,
> Heller ikke jeg har børn i hjemmet, men når der kommer killingekøbere
> med børn, beder jeg på et tidspunkt børnene sætte sig på gulvet
> (begrænser deres voldsomme bevægelser) og uddele godbidder til både
> katte og killinger.
> Stor succes for begge parters vedkommende.
>
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hej Hanne
Det er da en god ide, det vil jeg prøve næste gang. Nu var det også lidt
specielt for det drejede sig om et par små børnebørn, hvoraf den ene gav
nogle høje hyl fra sig (bla.da hun fik øje på fiskene i vores akvarium) og
det kunne kattene ikke lide
Nå, men jeg har aftalt med Camilla ar hun + to døtre kommer i week-enden, så
må vi se hvordan det går.
Hilsen Vibeke

>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Mette Svangren Gutte~ (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Mette Svangren Gutte~


Dato : 10-11-05 13:49


"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:43709336$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn
> med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn.

Hej Vibeke

Skulle det være, så har jeg små børn i den "voldsomme" alder ca. 20 min.
kørsel fra dig (to-årige tvillinger + en 4-årig). Bare sig til...

MVH Mette



Battlefield´s (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 10-11-05 13:56


"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:437341cd$0$16993$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> Hej Vibeke
>
> Skulle det være, så har jeg små børn i den "voldsomme" alder ca. 20 min.
> kørsel fra dig (to-årige tvillinger + en 4-årig). Bare sig til...
>
> MVH Mette

Hej Mette
Tak for tilbuddet. Men nu har jeg aftalt med Camilla at hun kommer med sine
døtre på søndag, lørdag skal de vaccineres og så flytter de fleste af
killingerne jo allerede næste week-end, så mon ikke det bliver oplevelser
nok for dem?
Måske jeg må kontakte dig næste gang?
Hilsen Vibeke
>
>



Louise Hansen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Louise Hansen


Dato : 13-11-05 19:54

> Battlefield´s skrev:
> Hej
> Jeg har et kuld killinger på 5 stk, der nu er 11 uger.
> I dag kom der nogle, for at kigge på killingerne, de havde to børnebørn med.
> Her er vi kun to voksne, så killingerne er ikke vant til børn. Det gik nu
> fint, for den killing de var interesserede i, ville gerne snakkes med. Men
> de andre gik op på 1.sal og gad ikke snakke med gæsterne. Lidt træls, men
> hvad kan jeg gøre for at socialisere dem?
> De er ikke egentlig bange, men gider bare ikke snakke med fremmede. Deres
> mor var nede i stuen og vende, normalt er hun meget interesseret i gæster,
> men hun er heller ikke vant til små børn med hurtige bevægelser og høje
> lyde.
> Det var lidt lettere da vi havde hundehvalpe, dem tog vi med ned i byen for
> at styrke deres selvtillid, men hvad kan jeg gøre ved killinger?
> Hilsen Vibeke, der ikke før har haft sådan et problem.
>
>
>

Hej Vibeke.

Uh...den kan godt være lidt svær. Men her løser vi problemet med, at vi
endnu ikke har børn selv, ved at vi simpelthen "låner" nogle børn af
venner og familie, som så får lov til at komme ud til os med jævne
mellemrum og lege med og nusse om killingerne, så killingerne kan vænne
sig til de høje lyde og pludselige bevægelser, der følger med især
mindre børn. Samtidig gør vi et ret stort nummer ud af i hverdagen at
"larme" lidt rundt...spille musik, støvsuge, skramle med potter og
pander osv., mens vi leger med killingerne, så de lærer, at høje lyde
ikke er så farlige endda. Det har faktisk virket ret godt indtil videre.




Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Battlefield´s (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 13-11-05 22:53


"Louise Hansen" <dk_alkadizKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:43778bd8a6be2@nerdgirl.dk...
> >
> >
>
> Hej Vibeke.
>
> Uh...den kan godt være lidt svær. Men her løser vi problemet med, at vi
> endnu ikke har børn selv, ved at vi simpelthen "låner" nogle børn af
> venner og familie, som så får lov til at komme ud til os med jævne
> mellemrum og lege med og nusse om killingerne, så killingerne kan vænne
> sig til de høje lyde og pludselige bevægelser, der følger med især
> mindre børn. Samtidig gør vi et ret stort nummer ud af i hverdagen at
> "larme" lidt rundt...spille musik, støvsuge, skramle med potter og
> pander osv., mens vi leger med killingerne, så de lærer, at høje lyde
> ikke er så farlige endda. Det har faktisk virket ret godt indtil videre.
>
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Louise Hansen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hej
Tjah.. efter Camillas og hendes to døtre (som er ældre end de to småbørn vi
havde på besøg tidligere) har været killingenussere i dag, tror jeg egentlig
at mine killinger opfører sig helt normalt i forhold til børn. Camillas to
døtre kunne lege og nusse killingerne uden de gik deres vej. Tværtimod lå de
på skødet hele tiden
Så mon ikke det blot har været de hurtige bevægelser og høje lyde fra de små
børn, som de ikke brød sig om?
Vibeke
Battlefield´s




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste