æ ø å i html
Fra : Ole Madsen

Dato : 07-11-05 20:20

jeg kan ikke få de danske bogstaver frem i de html filer jeg laver,
kender i et html program hvor det ikke er et problem eller hvor der
findes en dansk fil med de danske bogstaver?

Jeg har indtil nu brugt pagespinner

Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-11-05 21:45

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> jeg kan ikke få de danske bogstaver frem i de html filer jeg laver,
> kender i et html program hvor det ikke er et problem eller hvor der
> findes en dansk fil med de danske bogstaver?

Værsgo (eller V&aelig;rsgo :
æ = &aelig;
ø = &oslash;
å = &aring;
Æ = &AElig;
Ø = &Oslash;
Å = &Aring;

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-11-05 22:07

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Værsgo (eller V&aelig;rsgo :
> æ = &aelig;
> ø = &oslash;
> å = &aring;
> Æ = &AElig;
> Ø = &Oslash;
> Å = &Aring;
>
> /Preben

Tak skal du have, ledte du efter ascii tekst eller hvad? (har kom til at
se at det var det de anbefalede i pagespinner)

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-11-05 22:22

Ole Madsen wrote:

> Tak skal du have, ledte du efter ascii tekst eller hvad? (har kom til at
> se at det var det de anbefalede i pagespinner)

skrive fejl,........ (Jeg kom til at se....)

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-11-05 00:00

I PageSpinner skal du indstille "Filing Options" til ISO 8859-1. Det kan
både gøres for det enkelte dokument i "File"-menuen og generelt i
"Preferences".

Desuden skal du hente Jespers lille program "Til Pagespinner ISO-tekst
X" fra denne side:

http://www.cyrk.dk/finderinfo/pagespinnertekst/

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-11-05 09:59

Thorkil Olesen wrote:
> [...]
> "Preferences".
>
> Desuden skal du hente Jespers lille program "Til Pagespinner ISO-tekst

tak for hjælpen

Ole

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-11-05 20:09

Ole Madsen wrote:
> Tak skal du have, ledte du efter ascii tekst eller hvad? (har kom til at
> se at det var det de anbefalede i pagespinner)

De kaldes vist html entities, og det giver da også et fint første
resultat i google.

Du kan se en del af de tegn man ellers kan skrive på den måde her:

http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/latin1.html

/Andreas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-11-05 20:42

Andreas Kleist Svendsen <andreaskleist@gmail.com> writes:

> De kaldes vist html entities, og det giver da også et fint første
> resultat i google.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke virker med de rå tegn? Er det
et mac-tegnsætproblem?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-11-05 21:33

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke virker med de rå tegn? Er det
> et mac-tegnsætproblem?

Ja, det er det. Man kan vel også løse det ved at smide et passende

/Andreas