Jeg synes det er yderst facinerende, at ens spil-figur kan blive bedre, hvis
man køber eet eller andet for rigtige penge i spillet. F.eks. var der
eksemplet med den virtuelle rumstation der blev solgt for lidt over 600.000
kroner!? Hvordan kan det på nogen måde lade sig gøre?
Hvem er tosset nok
til at give så mange penge for noget der er virtuelt? Og hvordan er sådan en
rumstation bygget op? Er det noget der er researchet eller er det et objekt
som spiludbyderen har sat til salg?
Det samme gør sig gældende, den gang World of Warcraft havde en fejl i
spillet, hvor man kunne dø af en pest. Nu spiller jeg ikke selv WOW, men jeg
var ganske imponeret over, at det kunne lade sig gøre (uden at det var
programmeret fra starten af), at sygdomme kunne spredes af bærere/dyr og at
hele landsbyer døde. Det gør det spændende, når der kan være sådan en
udvikling i spillet.
Jeg tror ikke, at jeg selv kunne finde på at spille sådanne spil, men jeg
synes det er yderst facinerende, at barrieren mellem "real life" og den
virtuelle, langsomt nedbrydes. Hvem ved om man en dag får en slags Sim
City/Sims spil, hvor man skal gå på arbejde, bygge huse, researche og finde
kærester m.v. og hvor alting bygges op omkring rigtig økonomi?