Fuge omkring en indvendig dør samt ved kan~
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 16:41

Hej med jer,

Jeg har tænkt mig selv at udføre lidt fugearbejde i sekundære rum i vores
hus og hertil har jeg et par spørgsmål:

1) Omkring en dør:
a) Kan jeg bruge en alm. billig hvid acrylfuge? Fugebredden er omkring 15
mm.
b) Skal jeg stoppe med andet end rockwoll (er gjort), altså kan jeg fuge
direkte op mod dette?

2) Ved kanter i bryggers omkring klinker ved gulv:
a) Hvilken type fugemasse skal jeg købe? Ved valget skal jeg tænke på andet
end farven?

På forhånd et stort tak

Bo

Fra : "Morten W. Jørgensen~

Dato : 30-10-05 18:33

Hej Dav.

> 1) Omkring en dør:
> a) Kan jeg bruge en alm. billig hvid acrylfuge?
Det vil jeg mene.

> b) Skal jeg stoppe med andet end rockwoll (er gjort), altså kan jeg fuge
> direkte op mod dette?
Ja, der skal en fugebund i. Det kan være en skumpølse du køber i Jem&Fix
i 5 meters pakninger eller i mere seiøse tømmerhandler i metermål.
Du skal have en 16mm fugebund og da du bruger akryl skal fugen være
næsten kvadratisk. Det vil sige at ydersiden af fugebunden skal være
15mm indde i fugen.

> 2) Ved kanter i bryggers omkring klinker ved gulv:
> a) Hvilken type fugemasse skal jeg købe?
Jeg ville sige en silikone eller akryl.

Ved valget skal jeg tænke på andet
> end farven?
Hvis der er meget fugt eller vand i rummet skal du nok sørge for at det
er en vådrums sillikone(eller akryl) der er behandlet mod skillem og svamp.

> På forhånd et stort tak
Lige så stort selv tak.

Morten